Nejen vínečko bílé, rudé, ale i růžové. Z popíjení svatomartinského vína u příležitosti svátku svatého Martina 11. listopadu se stala příjemná tradice, kterou si v Česku umíme plnými doušky užít. Svědčí o tom počet vín prodávaných letos pod názvem Svatomartinské – je dosud nejvyšší v historii, uvedly České noviny.
Vinařský fond vyčíslil počet lahví, které vinaři připravili k prodeji, na 2,46 milionu. Dosavadní rekord 2,34 milionu lahví z loňského roku se tak svatomartinskému vínu podařilo překonat. „I přes tato optimistická čísla jde především o to, co svatomartinské víno symbolizuje a jaké místo si ve zvycích našich spoluobčanů za ty roky vytvořilo,“ uvedl ředitel Vinařského fondu Jaroslav Machovec.
Svatý Martin se údajně narodil v roce 316 našeho letopočtu. Už ve svých patnácti letech se stal vojákem, přičemž se traduje, že prochladlému žebrákovi věnoval svůj plášť. Další den se mu zjevil Ježíš Kristus oblečený právě v onom plášti. Martin se stal po tomto zážitků věřícím a je patronem vojáků, jezdců, hus a vinařů. Podle tradic tento patron přijíždí na bílém koni a přináší sebou zimu se sněhem.
Proč právě vinařů? Inu, mladé víno získalo svůj název podle pravidelného otevírání vína na svatého Martina, tedy 11. listopadu. V tu dobu se totiž ochutnávala první vína z nové úrody.
Autorský článek Gabriely Brázdové s použitím informací z České noviny a Apetit
Digitální odpadové tržiště pomohlo prodat střešní krytinu, celý most nebo 50 tun pomerančových slupek. Pokud tento projekt ještě neznáte, přečtěte si o něm rozhovor přímo se zakladatelem.
Životy mileniálů nejsou jednoduché. Ačkoliv se na první pohled může zdát, že jde především o zábavu…