Protože den bude takový, jaký si ho uděláte.

Jak na lepší myšlení? Nová studie potvrdila zásadní přínos omega-3 mastných kyselin

Ilustrační foto: Pexels

To, že omega-3 mastné kyseliny mají řadu prospěšných účinků na lidské tělo, vědci prokázali již před nějakou dobou. Nejnovější studie, kterou provedli odborníci z Health Science Center texaské univerzity v San Antoniu, odhalila další benefit pro organismus, informoval server Earth.

Omega-3 mastné kyseliny najdeme v tučných rybách a potravinových doplňcích. Mají protizánětlivé účinky, pomáhají zachovat normální funkce mozku a podporují zrak. Konzumovat by je měli zejména lidé s kardiovaskulárními chorobami, neboť přispívají k normální srdeční činnosti.

Výzkumníci nyní zjistili, že mimo výše uvedené benefity užívání omega-3 mastných kyselin podporuje lepší schopnosti myšlení u lidí ve srovnání s těmi, kteří je nekonzumují. Dostatek těchto látek v organismu může také vést ke zlepšení struktury mozku. „Zlepšení naší stravy je jedním ze způsobů, jak podpořit zdraví našeho mozku,“ vysvětlila spoluautorka studie doktorka Claudia Satizabalová. „Pokud by lidé dokázali zlepšit svou kognitivní odolnost a potenciálně odvrátit demenci pomocí jednoduchých změn ve svém jídelníčku, mohlo by to mít velký dopad na veřejné zdraví,“ dodala.

Vědci provedli průřezovou studii na 2 183 respondentech s průměrným věkem 46 let. Účastníci neměli v anamnéze mrtvici a nebyla jim diagnostikována demence. Odborníci u nich měřili hladinu omega-3 mastných kyselin, prováděli skenování mozku a testovali schopnosti myšlení. Podle výzkumníků je ideální hladina omega-3 mastných kyselin osm procent ze všech mastných kyselin. Rozdělili proto účastníky do dvou skupin. Jedna skupina měla hladinu omega-3 mastných kyselin v průměru 3,4 procenta, u druhé skupiny se jednalo o průměr 5,2 procenta. Autoři studie zjistili, že lidé s vyššími průměrnými hladinami omega-3 byli lepší v abstraktním uvažování a měli větší hippocampus, což je část mozku nezbytná pro paměť.

Autorský článek Gabriely Brázdové s použitím informací z Earth a Neurology Journals

Související články

Podpořte Pozitivní zprávy

Podpořte Pozitivní zprávy pomocí Givt

Podpořte Pozitivní zprávy pomocí Givt

GIVT promění vaše každodenní nákupy na internetu v dobrý skutek. Stačí využít Pomocníka nebo před…

Zaručeně zlepší den

Technologie otevírají neslyšícím nový zážitek ze sportu

Myši dokážou pomáhat svým bezvládným druhům

Výzkum DNA odhalil početné příbuzenstvo prvních evropských osadníků v Americe

Celoživotní učení může pomáhat chránit paměť

Inspirativní rozhovor

„Inspiruje mě to, co jsem přečetl, viděl, slyšel i prožil,” říká spisovatel Miroslav Hlaučo, autor románu Letnice

„Inspiruje mě to, co jsem přečetl, viděl, slyšel i prožil,” říká spisovatel Miroslav Hlaučo, autor románu Letnice

Co inspiruje spisovatele k další tvorbě? Miroslav Hlaučo, autor úspěšného románu Letnice, nachází podněty ve všem, co čte, vidí, slyší i prožívá. V rozhovoru prozrazuje, proč nepíše podle pevné osnovy, jak ho překvapil mezinárodní zájem o jeho knihu a proč si na další dílo dává čas.

Pozitivní kniha

Inspirace z knihovny: Ukliďte si v hlavě díky 10minutové meditaci

Inspirace z knihovny: Ukliďte si v hlavě díky 10minutové meditaci

Toužili jste někdy prostě vypnout svou mysl? Chvíli na nic nemyslet a zahnat všechny negativní…