Zlepšila proces screeningu rakoviny prsu a usnadnila rozpoznání tuberkulózy. Teď umělá inteligence míří i do ordinací dermatologů a také do rukou majitelů chytrých telefonů, kteří chtějí mít lepší přehled o svém zdraví.
Ve vyhledávači Google se kůže, vlasů nebo nehtů týká deset miliard dotazů ročně. Dvě miliardy lidí na celém světě zároveň trápí nějaké dermatologické problémy. Zpravidla nejprve hledají pomoc právě na internetu a pak u svých praktických lékařů, kteří ale nemají potřebnou specializaci. Popsat slovy, co člověka trápí, navíc nemusí být úplně jednoduché. Google se proto rozhodl jít lidem naproti za pomoci už úspěšně využívané umělé inteligence. Déle než tři roky ji trénoval tak, aby byla schopná vyhodnotit stav kůže s ohledem na pohlaví, rasu a věk člověka. A povedlo se – v podobě nové aplikace úspěšně prošla klinickou validací Evropské unie.
Asistenční webová aplikace, která má být spuštěna v druhé polovině roku, bude využívat mobilního fotoaparátu a bude doplněna o otázky týkající se typu kůže, podoby symptomů a doby jejich trvání. Cílem je informace co nejvíce zpřesnit. Aplikace pak vyhodnotí, se kterým z 288 kožních onemocnění se popsané trable nejlépe shodují. Uživateli následně nabídne dermatology ověřené odpovědi na nejčastěji kladené otázky. Pomůže tedy jak laikům, tak obvodním lékařům a sestrám. Ti měli podle dosavadních testů o 20 procent větší přesnost, když aplikaci k diagnostice použili.
Nástroj není náhradou lékařského vyšetření a laboratorních testů. Širokou veřejnost ale může správně nasměrovat k dalšímu postupu a třeba i návštěvě kožního lékaře.
Digitální odpadové tržiště pomohlo prodat střešní krytinu, celý most nebo 50 tun pomerančových slupek. Pokud tento projekt ještě neznáte, přečtěte si o něm rozhovor přímo se zakladatelem.
Inspirace z knihovny: I smrt má srdce. Zlodějka knih představuje její něžnou stránku
Jaká je smrt? Mnozí známe její podobu ze strašidelných příhod, kde byla obvykle popisovaná jako…