Vymýšlení ekologičtějších alternativ už se uplatňuje snad v každém aspektu našeho života. Nyní se zaměřilo na označování ovoce a zeleniny v obchodě, přesněji na zbytečné samolepky, které zatěžují životní prostředí víc, než je třeba.
Alternativní metoda funguje prostřednictvím laseru, který vytvoří potřebný nápis odstraněním pigmentu z vrchní části slupky, aniž by přitom ovoce poškodil. S nápadem přišla španělská společnost Laser Food. Technologii testuje například britský řetězec Marks & Spencer, nyní se přidává i švédská síť supermarketů ICA.
Záměrem je snížit energii i náklady, které jsou se samolepkovým značením spjaty. V Česku se pravděpodobně tato alternativa ve velkém neujme, už nyní tu totiž ve srovnání s jinými evropskými zeměmi používáme samolepek výrazně méně.
Zdroj: ihned.cz
Digitální odpadové tržiště pomohlo prodat střešní krytinu, celý most nebo 50 tun pomerančových slupek. Pokud tento projekt ještě neznáte, přečtěte si o něm rozhovor přímo se zakladatelem.
Životy mileniálů nejsou jednoduché. Ačkoliv se na první pohled může zdát, že jde především o zábavu…