Podzimní osvětová akce Movember během které si muži nechávají v listopadu narůst knír, se za poslední roky stala již tradicí. Letošní kampaň v České republice provází heslo „To nevočůráš!“ Cílem je motivovat české muže k zodpovědnějšímu přístupu k jejich zdraví, uvedli organizátoři akce na svém webu.
„Hlavní poselství kampaně, jejímž cílem je zvýšit povědomí o prevenci a inspirovat k pravidelným prohlídkám u urologů, je, že toto onemocnění obejít zkrátka nelze. Zdraví se nedá očůrávat. Věříme, že srozumitelný název kampaně osloví nejen muže, ale i jejich blízké, kteří je v prevenci podpoří,“ vysvětlil Jiří Hofreitr z Nadačního fondu Muži proti rakovině. Nadační fond je spolu s Českou urologickou společností partnerem letošní kampaně.
Iniciativa upozorňuje na karcinom prostaty, který je nejčastějším zhoubným nádorem u mužů v České republice. Kampaň však cílí i na rakovinu varlat. Jedná se o nádor, který se vyskytuje zejména mezi mladšími ročníky. V případě obou onemocnění platí, že čím dřív se nádor zachytí, tím úspěšnější je léčba „Prevence rakoviny varlat začíná u pravidelného samovyšetření, které by muži měli zařadit do své životní rutiny ideálně již v období dospívání po 15. roce věku,“ uvedl předseda České urologické společnosti Roman Zachoval. Vybízí také k pravidelným kontrolám mužů po 50. roce věku. U těch, kteří mají rakovinu prostaty v rodině, dokonce dříve.
Celá prohlídka obvykle netrvá déle než půl hodiny, přičemž samotné vyšetření prostaty zabere doslova pár vteřin. Letos je možné v rámci Movemberu využít i takzvané Movember prohlídky. Do nich se zapojili urologové z celé republiky. Zájemci o vyšetření si mohou na webových stránkách Movember najít toho nejbližšího, domluvit si s ním termín a objednat se na vyšetření.
Zdroj: Movember, Trendwatcher
Digitální odpadové tržiště pomohlo prodat střešní krytinu, celý most nebo 50 tun pomerančových slupek. Pokud tento projekt ještě neznáte, přečtěte si o něm rozhovor přímo se zakladatelem.
Inspirace z knihovny: Oceňovaná Boží hora zprostředkovává atmosféru chudinské Neapole
Snad každý si vybaví hladovost mládí, která je v pubertě doslova spalující. I pouhý vzduch chutná…