K dalšímu kroku v problematice plastů ze zavázal obchodní řetězec Kaufland. Přislíbil totiž vyřadit mikroplasty z produktů vlastních značek kosmetiky, osobní péče a čisticích prostředků, a to do konce roku 2021.
„Chceme nabídnout větší transparentnost a našim zákazníkům usnadnit rozhodování k vědomému nákupu. Od užívání mikroplastových částic jsme začali upouštět už v roce 2013,“ vysvětluje mluvčí společnosti Renata Maierl. V tuto chvíli nabízí značka Kaufland přes sto takovýchto produktů, v budoucnu budou označeny logem „Bez mikroplastů“. Půjde o zboží, které neobsahuje mikroplastové částice ani určité biologicky nerozložitelné polymery.
K různým antiplastovým opatřením přistupuje postupně řada velkých obchodů. Ani v případě Kauflandu nejde o první krok. Už dříve vyřadil z prodeje jednorázové plastové nádobí, nabídl tzv. ovosáčky nebo látkové tašky na nákupy. „Veškeré kroky vycházejí z dlouhodobého postoje naší společnosti. Do roku 2025 snížíme spotřebu plastů minimálně o 20 procent. Vzhledem k velikosti naší společnosti cítíme závazek chránit životní prostředí a udržitelnost je pro nás prioritou,“ dodává Maierl.
Přečtěte si rozhovor s Jakubem Gavorem, zakladatelem řemeslné zmrzlinárny Ještě Jednu. Určitě během čtení dostanete chuť na zmrzlinu! Co třeba tu s příchutí krupicové kaše či arašídového preclíku?
Inspirace z knihovny: Uzavřete se sebou čtyři dohody, které vám změní život
Jak se zbavit očekávání, předsudků a zažitých konvencí a najít skutečnou osobní svobodu? S tímto…