K dalšímu kroku v problematice plastů ze zavázal obchodní řetězec Kaufland. Přislíbil totiž vyřadit mikroplasty z produktů vlastních značek kosmetiky, osobní péče a čisticích prostředků, a to do konce roku 2021.
„Chceme nabídnout větší transparentnost a našim zákazníkům usnadnit rozhodování k vědomému nákupu. Od užívání mikroplastových částic jsme začali upouštět už v roce 2013,“ vysvětluje mluvčí společnosti Renata Maierl. V tuto chvíli nabízí značka Kaufland přes sto takovýchto produktů, v budoucnu budou označeny logem „Bez mikroplastů“. Půjde o zboží, které neobsahuje mikroplastové částice ani určité biologicky nerozložitelné polymery.
K různým antiplastovým opatřením přistupuje postupně řada velkých obchodů. Ani v případě Kauflandu nejde o první krok. Už dříve vyřadil z prodeje jednorázové plastové nádobí, nabídl tzv. ovosáčky nebo látkové tašky na nákupy. „Veškeré kroky vycházejí z dlouhodobého postoje naší společnosti. Do roku 2025 snížíme spotřebu plastů minimálně o 20 procent. Vzhledem k velikosti naší společnosti cítíme závazek chránit životní prostředí a udržitelnost je pro nás prioritou,“ dodává Maierl.
Digitální odpadové tržiště pomohlo prodat střešní krytinu, celý most nebo 50 tun pomerančových slupek. Pokud tento projekt ještě neznáte, přečtěte si o něm rozhovor přímo se zakladatelem.
Inspirace z knihovny: Co by můj syn měl vědět o světě? Kniha oblíbeného autora neporadí, ale pobaví
Jak funguje svět? Na co si v něm dát pozor? Co v životě hledat a před čím se naopak skrýt…