Opakovaně použitelné ovosáčky se dostávají i do českých supermarketů

2 minuty radosti
Zdroj fotografií: Kaufland, Pixabay

Odnášet si ze supermarketu nákup ve vlastních taškách a sáčcích už není nic neobvyklého. Obchody na poptávku ze strany zákazníků reagují nejen vstřícností k obalům, které si lidé sami přinesou, ale některé už nabízejí také sáčky vlastní.

Zpoplatnění plastových tašek od 1. ledna 2018 se podle oslovených supermarketů kladně a výrazně podepsalo na množství spotřebovaných tašek. Řada velkých obchodů už ani igelitové tašky nenabízí, sahají po alternativních materiálech, jako je papír, bavlna nebo polyester. „Tyto materiály byly zvoleny jako nejvíce ekologické na základě rozsáhlé studie Vysoké školy chemicko-technologické. Třeba polyesterová taška, která při opakovaném použití vykazuje ze všech tašek nejmenší dopady na životní prostředí, je vyrobená z materiálu, který je stoprocentně recyklovaný,“ vysvětluje mluvčí Penny Tomáš Kubík.

S vlastními taškami chodí lidé do supermarketů čím dál častěji. „V našich obchodech pozorujeme příznivý trend, kdy si zákazníci opakovaně nosí vlastní tašky, ať už zakoupené u nás, nebo jinde. Stejně tak umožňujeme využít vlastní sáčky na ovoce, zeleninu či pečivo,“ říká ředitel komunikace obchodů Albert Jiří Mareček. Podobně vstřícní jsou i v ostatních supermarketech. „My zákazníkům nakoupit ovoce, zeleninu nebo pečivo ve vlastních sáčcích umožňujeme. Důležité je pro nás pouze, aby pokladní viděly, jaké zboží v sáčku je, protože jej váží přímo na pokladně. Zákazníků, kteří mikrotenové sáčky nechtějí a nosí si vlastní sáčky, ve všech našich prodejnách přibývá,“ uvádí mluvčí Lidlu Zuzana Holá.

Některé supermarkety už mají v nabídce také své vlastní opakovaně použitelné sáčky na ovoce a zeleninu, často označované jako tzv. ovosáčky. Jako první s nimi přišla síť Penny, v srpnu se přidal Globus, v říjnu také Kaufland. „Chceme zákazníky inspirovat, aby v úseku ovoce a zeleniny vyměnili jednorázové plastové sáčky za obaly, které se dají používat opakovaně, a nezatěžují tak přírodu,“ vysvětluje mluvčí Kauflandu Renata Maierl.

Související články

Inspirace

Češi si čím dál častěji odnášejí nákupy ve vlastních taškách

Byznys

Britský Lidl se přidal k obchodům prodávajícím nehezkou zeleninu

Byznys

Dvojice Čechů vyrábí ekologické sáčky na ovoce z padákoviny

Inspirace

Nahé ovoce. Supermarket vyndal ovoce z plastů a slaví úspěch

Zaručeně zlepší den

Krása neznamená dokonalost. Projekt Tělo s příběhem boří tabu a ukazuje ženy různých tvarů

České hlavičky uspíšily vývoj nového léku na koronavirus

Proč prádlo usušené na slunci tak krásně voní? Dánští vědci tuto záhadu objasnili

Živé sekačky v Jeseníkách. Podívejte se, jak se seká tráva v souladu s přírodou

Inspirativní rozhovor

Občané samotní mohou mnohé věci ve městě změnit. Stačí jen chtít, říká Barbora Fodorová z Chcu to v Brně

Občané samotní mohou mnohé věci ve městě změnit. Stačí jen chtít, říká Barbora Fodorová z Chcu to v Brně

Přečtěte si rozhovor se zakladatelkou projektu Chcu to v Brně, jehož prostřednictvím brněnští studenti pomáhají občanům se podílet na veřejném dění.