V uspěchaném světě jsou faktory, které ovlivňují naše rozhodnutí při nákupu potravin, velmi rozmanitá. Nedávno provedený průzkum odhalil, že co se týká masa a mléčných výrobků, prioritou spotřebitelů jsou kvalitní životní podmínky zvířat, informoval server Earth.
Studie byla provedena v pěti zemích — v Česku, Španělsku, Švédsku, Švýcarsku a Velké Británii. Vedl ji doktor Andy Jin z University of Portsmouth. Jin se spolu se svými kolegy snažil identifikovat atributy, které mají největší vliv na spotřebitele, když procházejí v supermarketech uličkami s potravinami. V online průzkumu bylo 3 192 účastníků požádáno, aby ohodnotili důležitost 18 různých faktorů na stupnici od 1 (vůbec ne důležité) do 5 (mimořádně důležité).
Ukázalo se, že ve všech zkoumaných zemích spotřebitelé trvale kladou důraz na čerstvost, kvalitu/chuť a dobré životní podmínky zvířat. Zato environmentální faktory, jako je uhlíková stopa a organická produkce, byly považovány za méně důležité.
Digitální odpadové tržiště pomohlo prodat střešní krytinu, celý most nebo 50 tun pomerančových slupek. Pokud tento projekt ještě neznáte, přečtěte si o něm rozhovor přímo se zakladatelem.
Darujte knihy, které potěší. Přinášíme tipy na vánoční čtení
Hrnek teplého čaje, kávy nebo čokolády, vlněné ponožky, ideálně hořící krb a kniha, tak zní ideální…