Protože den bude takový, jaký si ho uděláte.

Jak na zdravou mysl i tělo? Jděte do sebe a pusťte se do nového projektu

3 minuty radosti
Ilustrační foto: Freepik

Návrat k aktivnímu a společenskému životu může být po dlouhém lockdownu psychicky i fyzicky náročný. Lektoři a koučové z českého projektu (dosebe) proto připravili čtyři metody a principy, které pomohou přirozenou cestou zlepšit kondici a nastolit duševní pohodu.

Jak se člověk cítí uvnitř, tak vyzařuje navenek

Komplexní protažení vás příjemně uvolní, srovná a aktivuje svaly ke správnému držení. První metodou pro zdravé tělo a mysl je proto jóga. Cviky pomohou odbourat bolesti zad a hlavy. Jógu doprovází dechová cvičení, díky kterým nastartujete metabolismus a podpoříte imunitu. Získáte více energie a zlepšíte kvalitu spánku. Nastavení rovnováhy a harmonizace vnitřního já zdokonalí vaše vnímání sebe sama a svých potřeb.

Jóga uvolní tělo i přehlcenou mysl. Ilustrační foto: Pexels

Dovolte si to, vaše mysl vám poděkuje

Dalším krokem je meditace. Dopřejte si prostor sami pro sebe, zastavte se a zpřítomněte se. Meditace může být klidná v naprostém tichu, vedená i aktivní. Meditování je součástí mentální hygieny, která vám pomůže omezit stres, sníží riziko depresí, vyčistí hlavu a dodá odstup od emocí. Představte si činnost, u které zapomínáte na reálný čas, například při procházce, když tančíte, nebo jen jste. A voilà, už meditujete. Věnujte pozornost tomu, co se ve vás odehrává.

Řekněte to nahlas – dáte své myšlence sílu a prostor k realizaci

Třetím aspektem je koučink. Někdy vám k vyřešení obtížných situací chybí nástroje, a to je v pořádku. S tím vám pomůže specializovaný kouč. Dodá vám impuls k tvořivosti, rozdmýchá váš vnitřní oheň a zároveň vás i uklidní. Společně rozklíčujete různá úskalí v práci i osobním životě. Kouč vás povede k sebedisciplíně a k pozitivním návykům. Na své malé i velké cíle se pak zvládnete mnohem lépe soustředit.

Koučink dokáže nenásilně nasměrovat k pozitivním změnám. Ilustrační foto: Pexels

Cvičením vyplavte endorfiny – hormony dobré nálady

Čtvrtou metodou je funkční trénink. Budete si hrát se svým svalstvem, dodáte si sílu, posílíte střed těla a uděláte si sebe-diagnostiku, která objasní, na co je potřeba se zaměřit a co posílit. Vhodné je využít služeb kondičního trenéra, který vám vytvoří plán na míru. Od srovnání zad ze sedavého zaměstnání přes zlepšení fyzičky až po přípravu na kulturistické závody. Pod správným vedením dosáhnete stanovených výsledků snáze.

Odborníci doporučují tyto metody kombinovat, nastavit rovnováhu flexibility, síly a psychické pohody. Pravidelnost a zaznamenávání výsledků vás pozitivně namotivují a udrží na správné cestě. Propojení všech aspektů navíc přináší spoustu dalších benefitů, jako je hubnutí a tvarování postavy, zlepšení komunikace a zvýšení sebevědomí. 

Zdroj: Michaela Vejrostová, Projekt (dosebe)

Související články

Zaručeně zlepší den

Promluvila jsem o něčem, o čem mnoho žen mlčí, říká autorka podcastu Sádlo Ridina Ahmedová

Přemíra plastů nám už nebude ležet v žaludku. Nový způsob, jak se jich zbavit, vás překvapí

VIDEO: Voda dělá radost nejen dětem. Slůně dovádějící ve sprše vám zpříjemní víkend

Češka získala ocenění od britského premiéra. Na stoleté plachetnici sbírá plasty z oceánu

Inspirativní rozhovor

Promluvila jsem o něčem, o čem mnoho žen mlčí, říká autorka podcastu Sádlo Ridina Ahmedová

Promluvila jsem o něčem, o čem mnoho žen mlčí, říká autorka podcastu Sádlo Ridina Ahmedová

Přečtěte si rozhovor s umělkyní, která se nebojí mluvit o přijetí vlastního těla.

Pozitivní kniha

Inspirace z knihovny: Svět je stále lepším místem. A to je Fakt(omluva)

Inspirace z knihovny: Svět je stále lepším místem. A to je Fakt(omluva)

Jde to s námi z kopce. Situace ve světě se horší, množství násilných činů narůstá. Také…