Protože den bude takový, jaký si ho uděláte.

Jak prospět svému zdraví? Pijte zelený čaj

Ilustrační foto: Pixabay

O přínosech zeleného čaje se toho napsalo již mnoho. Vědci však provádí další výzkumy, které benefity popíjení tohoto nápoje potvrzují. Informoval o tom server Earth.

Vědci zjistili, že konzumace extraktu ze zeleného čaje po dobu čtyř týdnů může snížit hladinu cukru v krvi a zlepšit zdraví střev. Jedná se o první studii, která hodnotí, zda by určitá zdravotní rizika mohla být snížena protizánětlivými účinky zeleného čaje ve střevech. „Existuje mnoho důkazů, že větší konzumace zeleného čaje je spojena s dobrou hladinou cholesterolu, glukózy a triglyceridů. Žádné výzkumy však doposud nehledaly spojitost,“ řekl hlavní autor studie Richard Bruno, profesor výživy na Ohio State University.

Klinická studie byla provedena na 40 jedincích. Ti po dobu 28 dní konzumovali gumové cukrovinky obsahující extrakt ze zeleného čaje bohatého na protizánětlivé sloučeniny zvané katechiny. Denní dávka se rovnala pěti šálkům zeleného čaje. Všichni účastníci strávili dalších 28 dní užíváním placeba s měsíční pauzou. Výsledky potvrdily, že extrakt ze zeleného čaje snižuje hladinu cukru v krvi a snižuje zánět a propustnost střev.

Autorský článek Gabriely Brázdové s použitím informací z Earth a Healthline

Související články

Inspirace

Čaj i lesní plody mohou zabránit ztrátě paměti, zjistili vědci

Inspirace

Chcete zdravé srdce a nízký krevní tlak? Jezte hodně ovoce ume

Příroda a ekologie

Neviditelná náplast urychlí hojení ran

Zdraví

Menstruační krev může najít využití ve zdravotnictví

Podpořte Pozitivní zprávy

Podpořte Pozitivní zprávy pomocí Givt

Podpořte Pozitivní zprávy pomocí Givt

GIVT promění vaše každodenní nákupy na internetu v dobrý skutek. Stačí využít Pomocníka nebo před…

Zaručeně zlepší den

Celoživotní učení může pomáhat chránit paměť

Kréta má dvě nejkrásnější pláže světa

Jak připravit firmu na výpadek peněz, když zákazník neuhradí fakturu

Záchranář vysvobodil čapí mládě z vlasce a odvezl ho na JIP

Inspirativní rozhovor

„Inspiruje mě to, co jsem přečetl, viděl, slyšel i prožil,” říká spisovatel Miroslav Hlaučo, autor románu Letnice

„Inspiruje mě to, co jsem přečetl, viděl, slyšel i prožil,” říká spisovatel Miroslav Hlaučo, autor románu Letnice

Co inspiruje spisovatele k další tvorbě? Miroslav Hlaučo, autor úspěšného románu Letnice, nachází podněty ve všem, co čte, vidí, slyší i prožívá. V rozhovoru prozrazuje, proč nepíše podle pevné osnovy, jak ho překvapil mezinárodní zájem o jeho knihu a proč si na další dílo dává čas.

Pozitivní kniha

Inspirace z knihovny: Africký příběh holky z Trutnova

Inspirace z knihovny: Africký příběh holky z Trutnova

Pro Hanu Hindrákovou je Afrika osudná. Řadu let zde působila jako dobrovolník a v africkém…