Protože den bude takový, jaký si ho uděláte.

Jak na zdravé srdce? Spěte osm hodin a vstávejte brzy, doporučují vědci

Zdroj ilustrační fotografie: Pexels

Kvalitní noční spánek je základem pro pevné nervy, produktivitu i dobrou koncentraci. Vědci z American Heart Association ale v nové studii zjistili, že navíc snižuje i riziko selhání srdce o téměř padesát procent.

Naše zjištění podtrhují, jak je důležité zlepšovat své spánkové návyky jako prevenci proti selhání srdce,“ uvedl spoluautor studie Lu Qi. Jedinci s nejzdravějšími spánkovými návyky mají podle výzkumu o 42 procent nižší šance na selhání srdce než lidé, kteří nemají kvalitní spánek. A to bez ohledu na další zdravotní faktory, jako je cukrovka, vysoký tlak, užívání léků či genetické předpoklady.

A které návyky jsou tedy vlastně ty správné? Nižšímu riziku jsou vystaveni především lidé, kteří nemají tendenci pospávat přes den, netrpí insomnií ani chrápáním a spí 7 až 8 hodin denně. Výsledky studie také ukazují, že výhodu mají takzvaná ranní ptáčata, tedy lidé, kteří vstávají v ranních hodinách.

Související články

Inspirace

Optimismus snižuje riziko srdečního selhání

Inspirace

Přísná dieta může pomoci při léčbě cukrovky

Inspirace

Brněnští vědci posunuli léčbu rakoviny u dětí zas o kousek dál

Inspirace

Čokoláda s vysokým podílem kakaa může pomoci snížit krevní tlak

Zaručeně zlepší den

Naděje pro pacienty se závažným průběhem covidu. Vědci zjistili, které léky napomáhají zotavení

Zatočí s plevelem i cenou biozeleniny. V Opavě vznikl stroj, který slibuje revoluci v zemědělství

Dobrá zpráva pro ty, kteří prodělali koronavirus. Podle vědců získávají na několik měsíců imunitu

Jak motivovat děti k úklidu? Češi vymysleli hru, která domácí práce mění v zábavu

Inspirativní rozhovor

Po padesátce jsem začala žít nový život. Víru v sama sebe se snažím vštěpovat i svým klientkám, říká trenérka Dana Škorpilová

Po padesátce jsem začala žít nový život. Víru v sama sebe se snažím vštěpovat i svým klientkám, říká trenérka Dana Škorpilová

Přečtěte si rozhovor s Danou Škorpilovou, která po padesátce skončila kariéru manažerky a začala pomáhat ostatním jako osobní trenérka a výživová poradkyně.