Protože den bude takový, jaký si ho uděláte.

Jak na zdravé srdce? Spěte osm hodin a vstávejte brzy, doporučují vědci

Zdroj ilustrační fotografie: Pexels

Kvalitní noční spánek je základem pro pevné nervy, produktivitu i dobrou koncentraci. Vědci z American Heart Association ale v nové studii zjistili, že navíc snižuje i riziko selhání srdce o téměř padesát procent.

Naše zjištění podtrhují, jak je důležité zlepšovat své spánkové návyky jako prevenci proti selhání srdce,“ uvedl spoluautor studie Lu Qi. Jedinci s nejzdravějšími spánkovými návyky mají podle výzkumu o 42 procent nižší šance na selhání srdce než lidé, kteří nemají kvalitní spánek. A to bez ohledu na další zdravotní faktory, jako je cukrovka, vysoký tlak, užívání léků či genetické předpoklady.

A které návyky jsou tedy vlastně ty správné? Nižšímu riziku jsou vystaveni především lidé, kteří nemají tendenci pospávat přes den, netrpí insomnií ani chrápáním a spí 7 až 8 hodin denně. Výsledky studie také ukazují, že výhodu mají takzvaná ranní ptáčata, tedy lidé, kteří vstávají v ranních hodinách.

Související články

Inspirace

Optimismus snižuje riziko srdečního selhání

Inspirace

Přísná dieta může pomoci při léčbě cukrovky

Inspirace

Brněnští vědci posunuli léčbu rakoviny u dětí zas o kousek dál

Inspirace

Čokoláda s vysokým podílem kakaa může pomoci snížit krevní tlak

Zaručeně zlepší den

Nemusíte běhat maratony. Zrychlit metabolismus sedavých lidí umí i jediná fyzická aktivita

Čeští vědci skórují v boji proti koronaviru. Nová protilátka je účinná na všechny hlavní mutace

Pražský hrad je hvězdou Instagramu. Porazil konkurenci z celého světa

O krásných duších ve škaredých tělech. Češi připravují animovaný film o hovínkách

Pozitivní kniha

Inspirace z knihovny: Kniha, která zaujala svět. Malý princ potěší i utěší

Inspirace z knihovny: Kniha, která zaujala svět. Malý princ potěší i utěší

Mám pro vás hádanku. Pochází z planetky B612, přeje si nakreslit beránka a už více než…