Společenská odpovědnost firem už není v Česku cizí pojem. Další, kdo se rozhodl podpořit smysluplnou věc, je firma Toma vyrábějící džusy nebo ochucené vody. Právě vody se týká i její vlastní kampaň.
Projekt Živé studánky si klade za cíl navrátit přírodním studánkám život. „Voda dává život, a proto je pro nás ctí, že jí ho můžeme vracet obnovou vodních zdrojů v přírodě a pomoci vybraným pramenům ve studánkách k jejich záchraně,“ uvedl brand manažer značky Michal Vávřil.
V začátku projektu si firma vytipovala studánky vhodné k obnově v 6 krajích napříč republikou. Na základě hlasů veřejnosti bude v každém regionu vybrána jedna vítězná, kterou pak společnost znovu oživí. Motivací pro hlasující je možnost vyhrát některou z cen.
Přestože studánky už v dnešní době neslouží primárně jako zdroj pitné vody, zůstávají důležitou součástí přírody a oblíbeným prvkem v krajině. Rekonstrukci potřebuje velká část z nich, naštěstí existuje i velké množství nadšenců a dobrovolníků, kteří se této záslužné aktivitě věnují.
Digitální odpadové tržiště pomohlo prodat střešní krytinu, celý most nebo 50 tun pomerančových slupek. Pokud tento projekt ještě neznáte, přečtěte si o něm rozhovor přímo se zakladatelem.
Inspirace z knihovny. Papírová spižírna přehledně poradí, jak neplýtvat
Víte, jak správně skladovat konkrétní potraviny? Jak zužitkovat suroviny do posledního kousku? Nebo…