Jeden z pěti kousků ovoce nebo zeleniny vypěstovaných v USA nesplňuje estetické nároky. Právě tato skutečnost těmto plodinám často zamezí dostat se na pulty obchodů. Šanci jim oproti tomu dává například iniciativa Imperfect.
Zatímco supermarkety tzv. křivou zeleninu odmítají, iniciativa s ní plní bedýnky, které poté směřují k pravidelným odběratelům. Ti tak mají dvojnásobnou radost – podporují místní zemědělce a navíc zachraňují potraviny před zbytečným vyhozením. „Jako svobodná pracující máma nemám moc času a BIO produkty jsou mimo náš rozpočet. Díky Imperfect si můžu dovolit objednávat čerstvé ovoce a zeleninu každý týden, což mi pomáhá vychovat silné a zdravé děti,“ oceňuje odběratelka Erika Beasley.
Iniciativa zdůrazňuje, že produkty jsou ošklivé pouze na oko, nikdy na kvalitě. Častokrát ale nemusí být plodiny v bedýnce ani nehezké. Přebytek může být důsledkem příliš velké úrody, která převyšuje poptávku, nebo se může jednat o druh zeleniny, který je pro potenciální zákazníky příliš neznámý.
Digitální odpadové tržiště pomohlo prodat střešní krytinu, celý most nebo 50 tun pomerančových slupek. Pokud tento projekt ještě neznáte, přečtěte si o něm rozhovor přímo se zakladatelem.
Inspirace z knihovny: Africký příběh holky z Trutnova
Pro Hanu Hindrákovou je Afrika osudná. Řadu let zde působila jako dobrovolník a v africkém…