Vědci objevili fascinující spojení mezi konzumací jednoho avokáda denně a zdravějším životem. Ve studii zjistili, že začlenění jediného avokáda do každodenní stravy může vést k významným změnám, informoval server Earth.
Avokádo, známé tím, že je bohaté na vitamíny, je kromě toho plné vlákniny a dalších základních živin. Vědci mu proto přezdívají „elektrárna výživy“. „Naším cílem bylo zjistit, zda jeho pravidelná konzumace může zvýšit kvalitu stravy,“ vysvětlila docentka Kristinou Petersenová z Penn State University. Výsledky potvrdily zjištění předchozích pozorovacích studií, které naznačovaly, že konzumenti avokáda obecně mají vyšší kvalitu stravy ve srovnání s lidmi, kteří avokádo na pravidelné bázi nejedí.
V rámci studie bylo rozděleno 1 008 účastníků do dvou skupin: jedna konzumovala svou obvyklou stravu a zároveň omezila konzumaci avokáda, a druhá zařadila do svého jídelníčku jedno avokádo denně po dobu 26 týdnů.
Účastníci, kteří začlenili avokádo do své každodenní stravy, prokázali výrazné zlepšení v dodržování zdravějšího životního stylu. Odborníci zjistili, že avokádo bylo respondenty často používáno jako náhražka potravin bohatých na rafinovaná zrna a sodík, což naznačuje posun ke zdravější stravě. Dotyční také zvýšili svůj příjem zeleniny prostřednictvím avokáda a nahradili méně zdravé možnosti tímto výživným ovocem. „Podporou lepšího dodržování dietních pokynů můžeme podstatně snížit riziko chronických onemocnění a zlepšit celkové zdravotní výsledky,“ uvedla Petersen.
Podpořte Pozitivní zprávy pomocí Givt
GIVT promění vaše každodenní nákupy na internetu v dobrý skutek. Stačí využít Pomocníka nebo před…




Co inspiruje spisovatele k další tvorbě? Miroslav Hlaučo, autor úspěšného románu Letnice, nachází podněty ve všem, co čte, vidí, slyší i prožívá. V rozhovoru prozrazuje, proč nepíše podle pevné osnovy, jak ho překvapil mezinárodní zájem o jeho knihu a proč si na další dílo dává čas.
Inspirace z knihovny: I smrt má srdce. Zlodějka knih představuje její něžnou stránku
Jaká je smrt? Mnozí známe její podobu ze strašidelných příhod, kde byla obvykle popisovaná jako…