Světový den dárcovství klepe na dveře, zapojit se může každý

Zdroj fotografií: Asociace společenské odpovědnosti, Pexels

Smysluplnou alternativu k výprodejové akci Black Friday nabízí největší svátek dárcovství a nejštědřejší den v roce, který oslavuje celý svět, takzvaný Giving Tuesday. Tentokrát si jej připomene v úterý 3. prosince, kdy otevře charitativní sezónu před blížícími se Vánoci.

Giving Tuesday, světový svátek dárcovství, podporuje a oslavuje chuť pomáhat a dělat dobré skutky. Kampaň se koná po celém světě ve stejný den, a to vždy následující úterý po dni díkůvzdání a nákupním šílenství na Black Friday. Miliony lidí se na Giving Tuesday spojí, aby podpořily aktivity, kterým věří, a společenství, ve kterých žijí.

Minulý rok se do akce zapojilo celkem 48 zemí a vybralo se 380 milionů dolarů. Jenom za Českou republiku se jednalo o necelých 32 milionů korun. Tento rok se k iniciativě připojuje celá řada institucí – od neziskových organizací (Charita ČR), po nejrůznější firmy (Flixbus či telefonní operátor T-Mobile).

Projekt mohou podpořit i jednotlivci – třeba nákupem v drogerii dm. Ta věnuje pět procent z denního obratu v pátek 29. listopadu na podporu společných aktivit dětí a seniorů. „Konkrétní vybrané peníze jsou na konkrétní projekty. Například pokud se koná benefiční koncert, vybrané peníze jdou na určitý projekt (například Benefiční koncert pro Janičku s mozkovou obrnou), nebo dárcovská sbírka pro aktivní život seniorů jde přímo na organizaci Právě teď,“ přiblížila tisková mluvčí Asociace společenské odpovědnosti Magdaléna Martínková.

„Každý rok se do Giving Tuesday registruje větší počet výzev a lámou se filantropické rekordy nejen v Česku, ale i po celém světě, a tak bych řekla, že ohlas lidí je neuvěřitelně pozitivní,“ pokračovala Martínková. Všechny zapojené organizace a firmy je možné zobrazit na webu iniciativy Giving Tuesday.

Giving Tuesday se po celém světě slaví již osmým rokem. Česko se do akce zapojilo později pod hlavičkou Asociace společenské odpovědnosti. „S Asociací společenské odpovědnosti jsme se stali národním ambasadorem Giving Tuesday v Česku v roce 2016. Svátek vznikl v roce 2012 ve Spojených státech a oslavuje touhu a chuť pomáhat. Právě dárcovství, podpora dobročinných projektů a filantropie jsou Asociaci blízké, proto jsme rádi, že právě my můžeme svátek v Česku zastřešovat,“ řekla Martínková.

Zdroj: www.giving-tuesday.cz

Související články

Zaručeně zlepší den

České hlavičky uspíšily vývoj nového léku na koronavirus

Jak zabránit suchu v krajině? Podívejte se, jak originálně problém vyřešili na Šumavě

Proč prádlo usušené na slunci tak krásně voní? Dánští vědci tuto záhadu objasnili

Živé sekačky v Jeseníkách. Podívejte se, jak se seká tráva v souladu s přírodou

Inspirativní rozhovor

Občané samotní mohou mnohé věci ve městě změnit. Stačí jen chtít, říká Barbora Fodorová z Chcu to v Brně

Občané samotní mohou mnohé věci ve městě změnit. Stačí jen chtít, říká Barbora Fodorová z Chcu to v Brně

Přečtěte si rozhovor se zakladatelkou projektu Chcu to v Brně, jehož prostřednictvím brněnští studenti pomáhají občanům se podílet na veřejném dění.