Protože den bude takový, jaký si ho uděláte.

Snížení používání sociálních médií zlepšuje vnímání vlastního těla u mladých lidí

3 minuty radosti
Ilustrační foto: Pexels

Na sociálních sítích vidíme zdánlivě dokonalé životy, dokonalá těla, dokonalé vztahy. Málokdy však odrážejí realitu. Přesto v drtivé většině mají dopad na mladé lidi, kteří kvůli nim mohou trpět pocity nedostatku a nedokonalosti v souvislosti s váhou a vzhledem, uvedl server Earth a časopis Psychology of Popular Media.

Zjistili to vědci prostřednictvím studie vedené Výzkumným ústavem Children´s Hospital of Eastern Ontario (CHEO). Podle nich dospívající a mladí dospělí, kteří sníží používání sociálních médií o 50 procent, zaznamenají během několika týdnů výrazné zlepšení toho, jak se cítí ohledně svého těla. „Dospívání je křehké období. Snadno se tehdy rozvinou problémy s vnímáním vlastního těla, poruchami příjmu potravy a duševními chorobami,“ řekl hlavní autor studie Gary Goldfield, vedoucí vědec z výzkumného institutu CHEO. „Mládež tráví u obrazovek v průměru šest až osm hodin denně, z toho velkou část na sociálních sítích. Sociální sítě mohou každý den vystavit uživatele stovkám nebo dokonce tisícům obrázků a fotografií, včetně fotografií celebrit a modelek, což, jak víme, vede k idealizaci krásy, která je nedostažitelná téměř pro každého, což vede k větší nespokojenosti s vlastním vzhledem,“ dodal.

Výzkumu se účastnilo 220 studentů ve věku 17 až 25 let (76 procent žen, 23 procent mužů a jedno procento dalších), kteří byli pravidelnými uživateli sociálních sítí (alespoň dvě hodiny denně) a vykazovali příznaky úzkosti a deprese. V prvním týdnu experimentu byli všichni respondenti požádáni, aby používali sociální sítě jako obvykle, zatímco výzkumníci sledovali jakou dobu stráví u obrazovek. Poté polovina z nich snížila používání sociálních sítí na maximálně jednu hodinu denně. Na začátku i na konci experimentu museli účastníci ohodnotit, jak se cítí ohledně svého celkového vzhledu a hmotnosti. Experiment odhalil, že po třech týdnech jedinci, kteří omezili používání sociálních sítí, zaznamenali výrazné zlepšení v tom, jak vnímali svůj celkový vzhled a váhu, bez ohledu na pohlaví.

Související články

Společnost

Týden bez sociálních sítí: moderní „terapie“, která může opravdu fungovat

Inspirace

Karoteny mají silně pozitivní vliv na zdraví srdce

Zdraví

Smích opravdu léčí. Podle studie zlepšuje kardiovaskulární systém

Zdraví

Odborníci objevili způsob, jak zabránit šíření chřipky

Podpořte Pozitivní zprávy

Podpořte Pozitivní zprávy pomocí Givt

Podpořte Pozitivní zprávy pomocí Givt

GIVT promění vaše každodenní nákupy na internetu v dobrý skutek. Stačí využít Pomocníka nebo před…

Zaručeně zlepší den

Vědci počítají prdy. Chytré prádlo má zlepšit péči o střeva

Evropou se dá cestovat i levně. Nejvýhodnější prodloužený víkend nabízí Sarajevo

Obří planeta u malé hvězdy překvapila astronomy

Na Galapágy se po 180 letech vrátily želvy sloní

Inspirativní rozhovor

„Inspiruje mě to, co jsem přečetl, viděl, slyšel i prožil,” říká spisovatel Miroslav Hlaučo, autor románu Letnice

„Inspiruje mě to, co jsem přečetl, viděl, slyšel i prožil,” říká spisovatel Miroslav Hlaučo, autor románu Letnice

Co inspiruje spisovatele k další tvorbě? Miroslav Hlaučo, autor úspěšného románu Letnice, nachází podněty ve všem, co čte, vidí, slyší i prožívá. V rozhovoru prozrazuje, proč nepíše podle pevné osnovy, jak ho překvapil mezinárodní zájem o jeho knihu a proč si na další dílo dává čas.

Pozitivní kniha

Inspirace z knihovny: Nikdy není pozdě změnit svůj život. Stačí jen Jíst, meditovat, milovat

Inspirace z knihovny: Nikdy není pozdě změnit svůj život. Stačí jen Jíst, meditovat, milovat

Co s životem, když se zbortí všechny naše dosavadní jistoty? Utápět se v sebelítosti,…