Mnozí učitelé vnímají počítání na prstech jako znak problémů v matematice, ale nový výzkum ukazuje, že tato metoda může významně zlepšit aritmetické schopnosti dětí. Informuje o tom web Good News Network.
Francouzské a švýcarské vědecké týmy se zaměřily na otázku, zda mohou děti, které prsty běžně nepoužívají, tuto dovednost osvojit, a zda by jim tato schopnost pomohla lépe řešit matematické úlohy. Studie zahrnula 328 dětí ve věku 5 a 6 let, převážně z Francie. Experiment probíhal tak, že děti prošly testováním před tréninkem, následně dvoutýdenním ‚školením‘ a na závěr dalším testováním.
Výsledky byly ohromující. U dětí, které se učily počítat na prstech, se úspěšnost řešení jednoduchých matematických úloh zvýšila z 37 % na 77 %. Oproti tomu děti z kontrolní skupiny, které počítání prstů netrénovaly, vykázaly jen minimální pokrok.
Tento výzkum tak znovu ukazuje, že jednoduché a přirozené metody mohou mít zásadní vliv na vzdělávání dětí a pomoci jim získat pevné základy v matematice.
Digitální odpadové tržiště pomohlo prodat střešní krytinu, celý most nebo 50 tun pomerančových slupek. Pokud tento projekt ještě neznáte, přečtěte si o něm rozhovor přímo se zakladatelem.
Inspirace z knihovny: Příběh pro děti, které bojují se strachem
Vánoce se kvapem blíží, a tak přinášíme tip pro Ježíška na bezvadnou knihu, která udělá radost pod…