Časy, kdy se pojem Barbie rovnal panence s modrýma očima, blonďatými vlasy a mírami z jiného vesmíru, už jsou minulostí. Firma Mattel, která hračky vyrábí, se snaží čím dál víc reflektovat realitu a každoročně do svého portfolia přidává nové, opravdovější panenky.
Poprvé panenka Barbie opustila zajeté koleje v roce 2016. To společnost Mattel představila modely vyššího a nižšího vzrůstu, stejně jako ty s plnějšími křivkami. O rok později se jiných typů postav dočkal i Ken, u kterého se nově objevily také různé barvy pleti (u jeho ženské kolegyně to bylo už v roce 1969). A firma v nastoleném trendu pokračovala. Vyrobila panenky na vozíku, s protézou nohy nebo genderově neutrální.
Letos přibyla šestice úplně nových typů. Mezi nimi je panenka bez vlasů či s vitiligem, což je kožní onemocnění projevující se světlými skvrnami. Zároveň poprvé v historii existuje Ken s delšími vlasy. Záměrem novinek je, aby Barbie nebyla jakousi nedostižnou modlou, ale aby naopak odrážela reálnou podobu žen a dívky se s ní mohly co nejvíc ztotožnit. Aktuálně firma vyrábí 176 druhů panenek s 94 rozličnými účesy, 34 barevným tóny pleti a 9 typy postav.
Digitální odpadové tržiště pomohlo prodat střešní krytinu, celý most nebo 50 tun pomerančových slupek. Pokud tento projekt ještě neznáte, přečtěte si o něm rozhovor přímo se zakladatelem.
Inspirace z knihovny: Čtenáři, vrať se motivuje lidi, aby dali čtení opět šanci
Četba knih je jednou z nejstarších volnočasových aktivit. Jejím prostřednictvím lze zprostředkovat…