Protože den bude takový, jaký si ho uděláte.

Jak být ve formě? Přinášíme 5 tipů pro zdravý životní styl na konec léta

Zdroj ilustračních fotografií: Freepik

Léto se už pomalu, ale jistě chýlí ke konci, pár posledních teplých dnů nás ale stále čeká. K čemu hezké počasí využít? Ruku v ruce s létem jde zdravý životní styl, vyvážené jídlo a pohyb. Přinášíme vám proto několik tipů, jak si poslední letní dny užít zdravěji a nastartovat tak životní změnu i metabolismus.

1. Čerstvým ovocem k přirozenému ochlazení těla

Možná to sami znáte: dáte si vychlazený meloun a i v letním horkém dni vám začne být příjemněji. Potraviny mají tzv. termický efekt a ovlivňují ochlazování nebo zahřívání těla. Proto, pokud se chceme zchladit, můžeme sáhnout po tropických druzích ovoce – anebo ještě lépe po ovoci, které dozrává v našich končinách.

2. Naučte se milovat lehká jídla

Zajisté i vy v teplých letních dnech nepreferujete těžká smažená jídla. Vaše tělo touží po lehké výživě. Není nic jednoduššího než začít v tomto svému tělu naslouchat. Do jídelníčku proto zařaďte spoustu zeleniny. Vyzkoušejte čerstvé saláty, naučte se pár základních dressingů. Po pár dnech se ze salátů začne stávat váš návyk. Chcete vědět, jak správně jíst? Zkusit to můžete třeba na kurzu Zdravý národ.

3. Doplňte energii právě zralými plody

Pozdní léto i začínající podzim nabízí obrovskou škálu jednak zdravých, ale hlavně chutných potravin. Pokud chcete udělat další krok ke zlepšení kvality svého života a zvýšit svou energii, produktivitu, omezit pocit těžkosti a zapracovat na fit postavě, spojte příjemné s užitečným. Očesejte ovocné stromky, skliďte zeleninové záhony a z nadílky vitamínů si připravte jídlo nebo chutný drink. Nemáte vlastní záhon? Zkuste navštívit jeden z oblíbených samosběrů či farmářský trh.

4. Začněte pravidelně cvičit

V září nezačíná jen škola, ale spousta sportovních center vypisuje také nové termíny sportovních aktivit, různých kurzů a podobně. Pokud tedy delší dobu pokukujete po józe, pilates, jumpingu nebo třeba permanentce do fitka, teď je ten správný čas si ji pořídit. Nejen, že tak spálíte nějaká ta kila, ale také ze sebe vybijete stres, který se na vás po létě může nahrnout v práci.

5. Nezapomínejte na spánek a čas na sebe

Aktivní letní dny často vybízejí k ponocování, posedávání v hospůdkách a pořádání letních grilovaček. Neuškodí jednou za čas si vyrazit, nezapomínejte ale na dostatečné množství spánku a klidnější dny, kdy si uděláte čas sami na sebe. Jak dlouho byste měli denně spát? To je u každého člověka individuální, průměrně by ale mělo u dospělé osoby stačit sedm a půl hodiny denně.

Související články

Inspirace

Cvičte paměť a vzdělávejte se. Pomáhá to předcházet demenci

Společnost

Pálivé papričky pomáhají nejen v kuchyni. Vědci zjistili, jak přispívají zdraví

Inspirace

Startuje další ročník projektu Do práce na kole

Inspirace

Novou aplikaci Na kole Prahou si Pražané oblíbili

Zaručeně zlepší den

Čeští vědci hlásí objev v boji proti rakovině. Nové léky jsou až stokrát účinnější

Čeští vědci vyvinuli unikátní rychlotesty na covid-19. Výsledky odhalí už za hodinu

Praha znovu ovládla anketu o nejlepší místo pro život. Zjistěte, jak se umístil váš kraj

Průlom v boji proti koronaviru. Nový test přináší přesné výsledky už za 90 minut

Inspirativní rozhovor

Subjektivní prožitek je to jediné, co máme. Vytěžme z něj to nejlepší, nabádá duo Brain We Are

Subjektivní prožitek je to jediné, co máme. Vytěžme z něj to nejlepší, nabádá duo Brain We Are

Přečtěte si rozhovor se studenty neurověd - Kryštofem a Vojtou, kteří tvoří podcast Brain We Are.