Potraviny nepatří do koše jen proto, že by zřejmě nevyhrály soutěž krásy. Tuto myšlenku se snaží v posledních letech prosazovat různá hnutí a projekty napříč světem. Nyní toto snažení podpořil i populární supermarket ve Spojeném království.
Snížit plýtvání potravin skrze zvýhodněný prodej ošklivé zeleniny – takový nápad sdílel supermarket ASDA na svém Facebooku, kde se dočkal obrovské odezvy. Lidé koncept chválili a dožadovali se, aby byly krabice s nevyhovujícími plodinami k dispozici i v jejich blízkém obchodě. ASDA tak rozvezla pět tisíc prvních boxů do dvou set padesáti obchodů. Od března je bude nabízet ve více než pěti stech pobočkách po celé zemi.
„Byli jsme absolutně ohromeni reakcemi na náš Wonky Veg Box. Ukazuje to, jak jsou naši zákazníci uvědomělí, co se týče plýtvání potravin. Jsme nadšení, že můžeme boxy nabídnout ještě většímu množství lidí a podpořit tak naše pěstitele,“ uvedl ředitel kvality produkce supermarketu Ian Harrison.
Každá krabice obsahuje pět kilo čerstvé zeleniny. Najít v ní lze mrkve, petržel, brambory, cibuli, pórek či okurky. Konkrétní obsah se liší podle sezony. Za box zákazníci zaplatí £3.50, tedy o 30 % méně, než by utratili za standardní plodiny splňující estetické nároky.
Digitální odpadové tržiště pomohlo prodat střešní krytinu, celý most nebo 50 tun pomerančových slupek. Pokud tento projekt ještě neznáte, přečtěte si o něm rozhovor přímo se zakladatelem.
Umění se správně ptát může do značné míry ovlivnit a proměnit naše životy. Špatné odpovědi totiž…