Děti inspirují. Podnikatelka Rehana Ježková nosila své děti v šátku, ale na trhu nenacházela žádné oblečení, které by se v takové situaci hodilo. S tím se ovšem mladá maminka nespokojila. A tak vytvořila svou vlastní kolekci pod názvem Angel Wings.
Podnikání bylo pro Rehanu Ježkovou velkou výzvou. Vůbec nic o něm nevěděla. „Musela jsem se s tím poprat. Ze začátku jsem dělala chyby jako každý začátečník. Nakupovala jsem moc draho, prodávala příliš levně, takže jsem skoro nic nevydělávala. Navíc jsem měla doma dvě malé děti, takže jsem se nemohla podnikání věnovat naplno. Pracovala jsem hlavně v noci,“ popisuje své začátky čtyřiatřicetiletá podnikatelka.
Investovaný čas se však vyplatil a nyní má v produktové řadě přes deset různých výrobků. „Vytváříme oblečení, které mohou maminky používat v období těhotenství, pokud nosí dítě na břiše, na zádech, v tandemu nebo jdou bez dítěte. Hodně nám záleží na vzhledu i na kvalitě,“ přibližuje své podnikání Ježková, která do budoucna plánuje rozšířit sortiment i pro nosící tatínky. Ti si zatím mohou zakoupit pouze jednu softshellovou bundu.
Návrhy vytváří sama. „Se skicou přicházím za svou technoložkou. Probereme to spolu, ona výrobek navzoruje a pak přichází doba dlouhých diskuzí, úprav a zkoušení, než se mé nápady shodnou s technickým řešením. Naštěstí máme obě hodně podobný vkus, takže to jde celkem rychle. Ona pak rozfázuje celý proces výroby. Například jeden zimní kabát se skládá ze sto padesáti dílů a třiceti komponentů jako jsou zipy, patenty či lemovací gumičky,“ přibližuje proces výroby mladá podnikatelka.
Na práci ji nejvíce baví, že jí pod rukama stále něco vzniká a že je každý den nový a pokaždé jiný. „Baví mě přijímat výzvy. A je nesmírně obohacující vidět celý proces od první čárky na papír až po zpětnou vazbu od spokojených zákazníků,“ popisuje Ježková, kterou při cestě za vlastním podnikáním nejvíce podpořili její rodiče. „Táta mi dával cenné rady a především mi věřil, že to zvládnu,“ říká podnikatelka, která si v práci cení každého ze svých deseti zaměstnanců. Bez nich by měla podle svých slov jen prázdné zdi.
Do budoucna si zatím žádné konkrétní cíle nedává. „Nechávám věci plynout, teď se snažím sehnat větší výrobní prostory a najmout více švadlen, abychom byli schopni rychleji pokrývat rostoucí poptávku po našich výrobcích. Ráda bych rozšířila produktovou řadu o pár elegantních kousků,“ svěřuje se podnikatelka. Podnikání pro ni ale nebylo vždy lehké. „Rok 2012 byl pro mě velký těžký. Končila mi mateřská, rozváděla jsem se a podnikání mi nevydělávalo. Musela jsem se odrazit ode dna a úplně změnit přístup. To se mi nakonec povedlo. Nevrátila bych ani jednu minutu. Věřím, že vše je jak má být a bez zkušeností se nikam neposuneme,“ uzavírá Ježková.
Digitální odpadové tržiště pomohlo prodat střešní krytinu, celý most nebo 50 tun pomerančových slupek. Pokud tento projekt ještě neznáte, přečtěte si o něm rozhovor přímo se zakladatelem.
Inspirace z knihovny: Život na cestě je plný dobrodružství. Jak se na něj připravit?
Sníte o tom koupit si dodávku a projet s ní svět, ale nevíte, jak na to? Co je potřeba? Kde začít?…