Výzkum společnosti Mastercard Travel Industry Trends 2023 ukazuje, že zahraniční turisté jezdí do Česka za zážitky. Na jaře letošního roku utratili za zážitky více než dvakrát více než ve stejném období před čtyřmi lety, tedy ještě před koronavirovou pandemií. Za materiální zboží se pak za první čtvrtletí jednalo o částku zhruba totožnou jako v roce 2019, informuje server Hanácká drbna.
„V prvním roce cestování bez protipandemických omezení se spotřebitelé snaží uspokojit svou odkládanou poptávku po objevování nových destinací, setkávání s přáteli a členy rodiny a získávání nových zážitků, které si museli během pandemie odepírat,“ vysvětluje výsledky studie Michal Čarný. generální ředitel společnosti Mastercard pro Českou a Slovensko.
Česko chce podobně jako ostatní země přilákat spíše turisty s vysokými příjmy, protože za zážitky i služby utrácí více než méně movití návštěvníci. Podle dat z letošního března tady nechali turisté za zážitky o 65 % více peněz než před čtyřmi lety, v oblasti zboží se jednalo jen o 12 %. Výzkum na nalákání turistů dělala i Akademie věd ČR.
Podpořte Pozitivní zprávy pomocí Givt
GIVT promění vaše každodenní nákupy na internetu v dobrý skutek. Stačí využít Pomocníka nebo před…
Digitální odpadové tržiště pomohlo prodat střešní krytinu, celý most nebo 50 tun pomerančových slupek. Pokud tento projekt ještě neznáte, přečtěte si o něm rozhovor přímo se zakladatelem.
Pocity v našich životech mají nezastupitelnou roli, přičemž se pravděpodobně jedná o nejsilnější…