Výzkum společnosti Mastercard Travel Industry Trends 2023 ukazuje, že zahraniční turisté jezdí do Česka za zážitky. Na jaře letošního roku utratili za zážitky více než dvakrát více než ve stejném období před čtyřmi lety, tedy ještě před koronavirovou pandemií. Za materiální zboží se pak za první čtvrtletí jednalo o částku zhruba totožnou jako v roce 2019, informuje server Hanácká drbna.
„V prvním roce cestování bez protipandemických omezení se spotřebitelé snaží uspokojit svou odkládanou poptávku po objevování nových destinací, setkávání s přáteli a členy rodiny a získávání nových zážitků, které si museli během pandemie odepírat,“ vysvětluje výsledky studie Michal Čarný. generální ředitel společnosti Mastercard pro Českou a Slovensko.
Česko chce podobně jako ostatní země přilákat spíše turisty s vysokými příjmy, protože za zážitky i služby utrácí více než méně movití návštěvníci. Podle dat z letošního března tady nechali turisté za zážitky o 65 % více peněz než před čtyřmi lety, v oblasti zboží se jednalo jen o 12 %. Výzkum na nalákání turistů dělala i Akademie věd ČR.
Podpořte Pozitivní zprávy pomocí Givt
GIVT promění vaše každodenní nákupy na internetu v dobrý skutek. Stačí využít Pomocníka nebo před…
Co inspiruje spisovatele k další tvorbě? Miroslav Hlaučo, autor úspěšného románu Letnice, nachází podněty ve všem, co čte, vidí, slyší i prožívá. V rozhovoru prozrazuje, proč nepíše podle pevné osnovy, jak ho překvapil mezinárodní zájem o jeho knihu a proč si na další dílo dává čas.
Inspirace z knihovny: Uzavřete se sebou čtyři dohody, které vám změní život
Jak se zbavit očekávání, předsudků a zažitých konvencí a najít skutečnou osobní svobodu? S tímto…