Protože den bude takový, jaký si ho uděláte.

Památky i víno – vědci zjistili, proč turisté jezdí do Prahy

2 minuty radosti
Ilustrační foto: Depositphotos

Co turisty nejvíce láká do našeho hlavního města a za co tam hlavně utrácí? Na to přišli vědci z jedenácti ústavů Akademie věd (AV) ČR. Analýzu zaměřenou na chování a typologii turistů udělali, aby do Prahy nalákali zámožnější návštěvníky. Na základě vědeckých podkladů teď vyvíjí novou turistickou aplikaci.

Nejvíce se v Praze rozšoupnou Američané, nejméně Poláci. Přestože v hlavním městě utratili turisté v roce 2019 více než pět a půl miliardy dolarů, v nizozemském Amsterdamu nechali za stejné období dvojnásobek. „V našem hlavním městě turisté utrácejí mnohem méně než v jiných evropských metropolích. A to jsme se rozhodli za pomoci Akademie věd změnit,“ říká místopředsedkyně společnosti Prague City Tourism Jana Adamcová. Právě Prague City Tourism si nechala analýzu zpracovat.

Podle dat z výzkumu jezdí za do Prahy evropští turisté za gastronomií, za památkami pak zejména Asiaté. Ti se mimo jiné chtějí vyfotit na místech, na kterých se natáčel romantický korejský seriál Milenci v Praze. „Zaměření na asijské publikum s sebou nese jistá specifika,“ říká Jakub Hrubý z Orientálního ústavu AV ČR. Podle něj Asiaté českou kulturu moc neznají. Vědci navrhují soustředit se například na pití vína či kávy, což nemá například v Číně takovou tradici jako u nás.

Výsledky výzkumu by měly do Prahy přitáhnout více zámožnějších turistů, kteří by zde měli utratit více peněz. Data by měla posloužit také k vývoji nového destinačního webu, který by se přizpůsoboval původu návštěvníka. Cestovatel z Izraele by tam tedy našel jiné informace než polský turista.

Související články

Zaručeně zlepší den

Alžběta Vintrová nás učí pravopisu hravou a vtipnou formou

Nová technologie pomůže zabránit vymírání hmyzu

Nejvyšší hora světa stále roste

Revoluce v technologiích: Vědci vytvořili z bakterií biopočítač, který umí řešit matematické problémy

Inspirativní rozhovor

České myšlení se mění, lidé řeší udržitelnost – a to je dobře, říká Cyril Klepek z digitálního odpadového tržitě Cyrkl

České myšlení se mění, lidé řeší udržitelnost – a to je dobře, říká Cyril Klepek z digitálního odpadového tržitě Cyrkl

Digitální odpadové tržiště pomohlo prodat střešní krytinu, celý most nebo 50 tun pomerančových slupek. Pokud tento projekt ještě neznáte, přečtěte si o něm rozhovor přímo se zakladatelem.

Pozitivní kniha

Inspirace z knihovny: Poetický příběh o pouti jednoho hlemýždě vykouzlí úsměv na tváři nejen dětem

Inspirace z knihovny: Poetický příběh o pouti jednoho hlemýždě vykouzlí úsměv na tváři nejen dětem

Putovat světem a životem doslova hlemýždím tempem nemusí být nutně na škodu. Zvolnit v dnešní…