Co turisty nejvíce láká do našeho hlavního města a za co tam hlavně utrácí? Na to přišli vědci z jedenácti ústavů Akademie věd (AV) ČR. Analýzu zaměřenou na chování a typologii turistů udělali, aby do Prahy nalákali zámožnější návštěvníky. Na základě vědeckých podkladů teď vyvíjí novou turistickou aplikaci.
Nejvíce se v Praze rozšoupnou Američané, nejméně Poláci. Přestože v hlavním městě utratili turisté v roce 2019 více než pět a půl miliardy dolarů, v nizozemském Amsterdamu nechali za stejné období dvojnásobek. „V našem hlavním městě turisté utrácejí mnohem méně než v jiných evropských metropolích. A to jsme se rozhodli za pomoci Akademie věd změnit,“ říká místopředsedkyně společnosti Prague City Tourism Jana Adamcová. Právě Prague City Tourism si nechala analýzu zpracovat.
Podle dat z výzkumu jezdí za do Prahy evropští turisté za gastronomií, za památkami pak zejména Asiaté. Ti se mimo jiné chtějí vyfotit na místech, na kterých se natáčel romantický korejský seriál Milenci v Praze. „Zaměření na asijské publikum s sebou nese jistá specifika,“ říká Jakub Hrubý z Orientálního ústavu AV ČR. Podle něj Asiaté českou kulturu moc neznají. Vědci navrhují soustředit se například na pití vína či kávy, což nemá například v Číně takovou tradici jako u nás.
Výsledky výzkumu by měly do Prahy přitáhnout více zámožnějších turistů, kteří by zde měli utratit více peněz. Data by měla posloužit také k vývoji nového destinačního webu, který by se přizpůsoboval původu návštěvníka. Cestovatel z Izraele by tam tedy našel jiné informace než polský turista.
Digitální odpadové tržiště pomohlo prodat střešní krytinu, celý most nebo 50 tun pomerančových slupek. Pokud tento projekt ještě neznáte, přečtěte si o něm rozhovor přímo se zakladatelem.
Inspirace z knihovny: Poetický příběh o pouti jednoho hlemýždě vykouzlí úsměv na tváři nejen dětem
Putovat světem a životem doslova hlemýždím tempem nemusí být nutně na škodu. Zvolnit v dnešní…