Méně masa na talíři se stává synonymem uvědomělého přístupu k životu a naší planetě. Do každoroční osvětové akce s názvem Veganuary se letos zapojil rekordní počet příznivců. Podpora přichází i z řad velkých supermarketových řetězců.
Každoroční lednovou výzvu k vyřazení masa z jídelníčku letos oficiálně přijalo nejvíce lidí od roku 2014, kdy byla tato iniciativa založena. Jejich počet se první lednový týden vyšplhal na rekordních 500 tisíc. Cílem akce je upozornit na nadměrnou konzumaci živočišných produktů a její nepříznivé dopady.
S rostoucí podporou se organizátoři akce setkávají také u velkých obchodních řetězců, jako je Tesco, Aldi nebo Marks&Spencer. Ty nejen, že sdílí tuto výzvu, ale dlouhodobě také rozšiřují nabídku rostlinných alternativ živočišných produktů. „Nepoužívají to jen jako marketingovou příležitost, ale propagují výhody rostlinného stravování a povzbuzují lidi, aby ho vyzkoušeli,“ dodává mluvčí iniciativy Toni Vernelli.
Obchodníci tak zároveň reagují na zvýšenou poptávku, která často vychází z touhy po udržitelném životním stylu, šetrnějšímu k životnímu prostředí. Ze zhodnocení loňského ročníku Veganuary ale vyplynulo, že environmentální důvody přesvědčily jen 17 procent zapojených. Nejčastější motivací, kterou uvedlo 38 procent dotázaných, bylo přesvědčení, že rostlinná strava prospívá našemu zdraví. Téměř stejný podíl, tedy 37 procent, získala etika a soucit se zvířaty.
Podpořte Pozitivní zprávy pomocí Givt
GIVT promění vaše každodenní nákupy na internetu v dobrý skutek. Stačí využít Pomocníka nebo před…
Co inspiruje spisovatele k další tvorbě? Miroslav Hlaučo, autor úspěšného románu Letnice, nachází podněty ve všem, co čte, vidí, slyší i prožívá. V rozhovoru prozrazuje, proč nepíše podle pevné osnovy, jak ho překvapil mezinárodní zájem o jeho knihu a proč si na další dílo dává čas.
Pocity v našich životech mají nezastupitelnou roli, přičemž se pravděpodobně jedná o nejsilnější…