Méně masa na talíři se stává synonymem uvědomělého přístupu k životu a naší planetě. Do každoroční osvětové akce s názvem Veganuary se letos zapojil rekordní počet příznivců. Podpora přichází i z řad velkých supermarketových řetězců.
Každoroční lednovou výzvu k vyřazení masa z jídelníčku letos oficiálně přijalo nejvíce lidí od roku 2014, kdy byla tato iniciativa založena. Jejich počet se první lednový týden vyšplhal na rekordních 500 tisíc. Cílem akce je upozornit na nadměrnou konzumaci živočišných produktů a její nepříznivé dopady.
S rostoucí podporou se organizátoři akce setkávají také u velkých obchodních řetězců, jako je Tesco, Aldi nebo Marks&Spencer. Ty nejen, že sdílí tuto výzvu, ale dlouhodobě také rozšiřují nabídku rostlinných alternativ živočišných produktů. „Nepoužívají to jen jako marketingovou příležitost, ale propagují výhody rostlinného stravování a povzbuzují lidi, aby ho vyzkoušeli,“ dodává mluvčí iniciativy Toni Vernelli.
Obchodníci tak zároveň reagují na zvýšenou poptávku, která často vychází z touhy po udržitelném životním stylu, šetrnějšímu k životnímu prostředí. Ze zhodnocení loňského ročníku Veganuary ale vyplynulo, že environmentální důvody přesvědčily jen 17 procent zapojených. Nejčastější motivací, kterou uvedlo 38 procent dotázaných, bylo přesvědčení, že rostlinná strava prospívá našemu zdraví. Téměř stejný podíl, tedy 37 procent, získala etika a soucit se zvířaty.
Digitální odpadové tržiště pomohlo prodat střešní krytinu, celý most nebo 50 tun pomerančových slupek. Pokud tento projekt ještě neznáte, přečtěte si o něm rozhovor přímo se zakladatelem.
Inspirace z knihovny: Jak na zdravá střeva? Kniha, která poradí a zároveň inspiruje recepty
Termín mikrobiom je čím dál častěji skloňovaný lékaři, vědci a lidmi, kteří se věnují alternativní…