Protože den bude takový, jaký si ho uděláte.

Startuje další ročník projektu Do práce na kole

2 minuty radosti
Zdroj fotografie: Jan Mudra

Nechat auto doma a vyrazit do zaměstnání na kole nebo třeba pěšky či na bruslích. K tomu každoročně vyzývá celorepubliková kampaň Do práce na kole. Skrze různé soutěže účastníky po celý květen motivuje k využívání nemotorových dopravních prostředků.

Zájemci o účast musejí vytvořit týmy o 2-5 lidech a zaregistrovat se na webu dopracenakole.cz. Poté je jejich úkolem jezdit do práce co nejčastěji „na vlastní pohon“. Přestože akce nese název Do práce na kole, mezi možné způsoby dopravy patří i brusle, longboard a koloběžka, účastnit se mohou také chodci, běžci a vozíčkáři.

Cílem kampaně je hravou formou přivést obyvatele měst k využívání šetrných způsobů dopravy, ulevit životnímu prostředí a také vnést více radosti a pohybu do běžného pracovního dne. „Těší nás velký zájem zaměstnavatelů, kteří své zaměstnance v šetrném cestování do práce podporují. Loni se jich zapojilo dokonce o 60 procent více oproti roku předcházejícímu,“ uvádí koordinátorka kampaně Lenka Myšáková.

Zaměstnavatelé mohou za svou snahu získat ocenění pro cyklozaměstnavatele roku, soutěžních kategorií pro účastníky z řad zaměstnanců je hned několik – hodnotí se pravidelnost v rámci týmu, výkonnost jednotlivce i kreativita.

Motto letošního ročníku zní „Do práce na kole jezdí i profíci!“ Dokazuje to například chirurg Pavel Pafko. „Je radostnější přijet do nemocnice na kole, osprchovat se a začít pracovat, než jet autem a nervózně popojíždět na semaforech, zejména když vyjíždíme z domu na poslední chvíli.“

Loňského ročníku se zúčastnilo bezmála 11 tisíc lidí, což bylo o polovinu více než v předchozím roce. Zapojilo se 1825 institucí a 27 měst. Letos se při sedmém ročníku předpokládá narůst ve všech těchto oblastech.

Související články

Zaručeně zlepší den

Astronomové objevili tři nové měsíce

Tančící dům jako LEGO? Pražský skvost uspěl u fanoušků v projektu LEGO Ideas

Zatočte s těžkou alergií pomocí léku na astma

Do Guinessovy knihy rekordů se dostala nejtěžší borůvka na světě

Inspirativní rozhovor

České myšlení se mění, lidé řeší udržitelnost – a to je dobře, říká Cyril Klepek z digitálního odpadového tržitě Cyrkl

České myšlení se mění, lidé řeší udržitelnost – a to je dobře, říká Cyril Klepek z digitálního odpadového tržitě Cyrkl

Digitální odpadové tržiště pomohlo prodat střešní krytinu, celý most nebo 50 tun pomerančových slupek. Pokud tento projekt ještě neznáte, přečtěte si o něm rozhovor přímo se zakladatelem.

Pozitivní kniha

Inspirace z knihovny: Jak se z obyčejného člověka stane vlivná osobnost? Steve Jobs motivuje ostatní

Inspirace z knihovny: Jak se z obyčejného člověka stane vlivná osobnost? Steve Jobs motivuje ostatní

Steve Jobs byl jako každý z nás. Člověk z masa a kostí. Co konkrétně jej odlišilo? Díky čemu uspěl?…