Nechat auto doma a vyrazit do zaměstnání na kole nebo třeba pěšky či na bruslích. K tomu každoročně vyzývá celorepubliková kampaň Do práce na kole. Skrze různé soutěže účastníky po celý květen motivuje k využívání nemotorových dopravních prostředků.
Zájemci o účast musejí vytvořit týmy o 2-5 lidech a zaregistrovat se na webu dopracenakole.cz. Poté je jejich úkolem jezdit do práce co nejčastěji „na vlastní pohon“. Přestože akce nese název Do práce na kole, mezi možné způsoby dopravy patří i brusle, longboard a koloběžka, účastnit se mohou také chodci, běžci a vozíčkáři.
Cílem kampaně je hravou formou přivést obyvatele měst k využívání šetrných způsobů dopravy, ulevit životnímu prostředí a také vnést více radosti a pohybu do běžného pracovního dne. „Těší nás velký zájem zaměstnavatelů, kteří své zaměstnance v šetrném cestování do práce podporují. Loni se jich zapojilo dokonce o 60 procent více oproti roku předcházejícímu,“ uvádí koordinátorka kampaně Lenka Myšáková.
Zaměstnavatelé mohou za svou snahu získat ocenění pro cyklozaměstnavatele roku, soutěžních kategorií pro účastníky z řad zaměstnanců je hned několik – hodnotí se pravidelnost v rámci týmu, výkonnost jednotlivce i kreativita.
Motto letošního ročníku zní „Do práce na kole jezdí i profíci!“ Dokazuje to například chirurg Pavel Pafko. „Je radostnější přijet do nemocnice na kole, osprchovat se a začít pracovat, než jet autem a nervózně popojíždět na semaforech, zejména když vyjíždíme z domu na poslední chvíli.“
Loňského ročníku se zúčastnilo bezmála 11 tisíc lidí, což bylo o polovinu více než v předchozím roce. Zapojilo se 1825 institucí a 27 měst. Letos se při sedmém ročníku předpokládá narůst ve všech těchto oblastech.
Přečtěte si rozhovor s Danou Škorpilovou, která po padesátce skončila kariéru manažerky a začala pomáhat ostatním jako osobní trenérka a výživová poradkyně.