Ani v době pandemie nejsme na náročnou situaci sami. Jednotlivé kraje zřídily speciální linky ohledně koronaviru, kam se mohou občané obracet se svými dotazy či problémy. Unikátní telefonní linku zavedl i Olomoucký kraj. Využívat ji mohou dokonce lidé se sluchovým postižením.
Základem služby je přepis mluveného slova. Textový hovor je vhodný zejména pro seniory, neslyšící nebo cizince, kteří preferují psanou formu komunikace. Volající je spojen s operátorem, přičemž veškerá jeho řeč je převáděna do textové podoby. Služba je dostupná v pracovních dnech mezi devátou a osmnáctou hodinou na tomto odkaze. Stačí vyplnit telefonní číslo, na které posléze operátor zavolá.
Služba je k dispozici prostřednictvím webu Olomoucký kraj pomáhá, který sdružuje informace o nákaze COVID-19 na jednom místě. Uživatel tam nalezne i aktuální statistiky o počtech nakažených a vyléčených či rady a doporučení, jak chránit seniory, nebo jak mluvit s dětmi o koronaviru. Na stránce je k dispozici také přehled důležitých kontaktů, kam se mohou lidé v případě potřeby obracet.
Digitální odpadové tržiště pomohlo prodat střešní krytinu, celý most nebo 50 tun pomerančových slupek. Pokud tento projekt ještě neznáte, přečtěte si o něm rozhovor přímo se zakladatelem.
Inspirace z knihovny: Ukliďte si v hlavě díky 10minutové meditaci
Toužili jste někdy prostě vypnout svou mysl? Chvíli na nic nemyslet a zahnat všechny negativní…