Olomoucká infolinka o koronaviru pomáhá i neslyšícím

2 minuty radosti
Zdroj ilustrační fotografie: Canva

Ani v době pandemie nejsme na náročnou situaci sami. Jednotlivé kraje zřídily speciální linky ohledně koronaviru, kam se mohou občané obracet se svými dotazy či problémy. Unikátní telefonní linku zavedl i Olomoucký kraj. Využívat ji mohou dokonce lidé se sluchovým postižením.

Základem služby je přepis mluveného slova. Textový hovor je vhodný zejména pro seniory, neslyšící nebo cizince, kteří preferují psanou formu komunikace. Volající je spojen s operátorem, přičemž veškerá jeho řeč je převáděna do textové podoby.  Služba je dostupná v pracovních dnech mezi devátou a osmnáctou hodinou na tomto odkaze. Stačí vyplnit telefonní číslo, na které posléze operátor zavolá.

Služba je k dispozici prostřednictvím webu Olomoucký kraj pomáhá, který sdružuje informace o nákaze COVID-19 na jednom místě. Uživatel tam nalezne i aktuální statistiky o počtech nakažených a vyléčených či rady a doporučení, jak chránit seniory, nebo jak mluvit s dětmi o koronaviru. Na stránce je k dispozici také přehled důležitých kontaktů, kam se mohou lidé v případě potřeby obracet.

Související články

Zaručeně zlepší den

České hlavičky uspíšily vývoj nového léku na koronavirus

Jak zabránit suchu v krajině? Podívejte se, jak originálně problém vyřešili na Šumavě

Proč prádlo usušené na slunci tak krásně voní? Dánští vědci tuto záhadu objasnili

Živé sekačky v Jeseníkách. Podívejte se, jak se seká tráva v souladu s přírodou

Inspirativní rozhovor

Občané samotní mohou mnohé věci ve městě změnit. Stačí jen chtít, říká Barbora Fodorová z Chcu to v Brně

Občané samotní mohou mnohé věci ve městě změnit. Stačí jen chtít, říká Barbora Fodorová z Chcu to v Brně

Přečtěte si rozhovor se zakladatelkou projektu Chcu to v Brně, jehož prostřednictvím brněnští studenti pomáhají občanům se podílet na veřejném dění.