Protože den bude takový, jaký si ho uděláte.

Olomoucká infolinka o koronaviru pomáhá i neslyšícím

2 minuty radosti
Zdroj ilustrační fotografie: Canva

Ani v době pandemie nejsme na náročnou situaci sami. Jednotlivé kraje zřídily speciální linky ohledně koronaviru, kam se mohou občané obracet se svými dotazy či problémy. Unikátní telefonní linku zavedl i Olomoucký kraj. Využívat ji mohou dokonce lidé se sluchovým postižením.

Základem služby je přepis mluveného slova. Textový hovor je vhodný zejména pro seniory, neslyšící nebo cizince, kteří preferují psanou formu komunikace. Volající je spojen s operátorem, přičemž veškerá jeho řeč je převáděna do textové podoby.  Služba je dostupná v pracovních dnech mezi devátou a osmnáctou hodinou na tomto odkaze. Stačí vyplnit telefonní číslo, na které posléze operátor zavolá.

Služba je k dispozici prostřednictvím webu Olomoucký kraj pomáhá, který sdružuje informace o nákaze COVID-19 na jednom místě. Uživatel tam nalezne i aktuální statistiky o počtech nakažených a vyléčených či rady a doporučení, jak chránit seniory, nebo jak mluvit s dětmi o koronaviru. Na stránce je k dispozici také přehled důležitých kontaktů, kam se mohou lidé v případě potřeby obracet.

Související články

Zaručeně zlepší den

Říkáte svým psům, že je máte rádi? Podle nové studie vám zvířata rozumí

Z ruiny hradu Hartenberg se díky nadšencům stala vyhledávaná památka

Jak na prevenci rakoviny prsu? Přečtěte si 9 tipů na zdravá prsa od neziskovky Loono

Student VUT v Brně vymyslel mobilní aplikaci, která zdarma doučí děti matematiku

Inspirativní rozhovor

Díky klientům poznávám sama sebe, říká pracovnice centra pro lidi bez domova

Díky klientům poznávám sama sebe, říká pracovnice centra pro lidi bez domova

Přečtěte si rozhovor se studentkou, která pracuje v brněnském Kontaktním centru pro lidi bez domova.