Mezi obchodními řetězci se trend ekologičtějšího přístupu rozmáhá nejen v podobě omezování jednorázových plastů. Ohleduplnost k životnímu prostředí stojí čím dál častěji i při zrodu nových prodejen či rekonstrukci těch starších. Krásným příkladem je supermarket Kaufland v Rakovníku.
Při návrhu prodejny nové generace, kterou řetězec Kaufland otevřel na začátku dubna v Rakovníku, se s ekologickými opatřeními nešetřilo. Tato prodejna jako první v České republice využívá dešťovou vodu pro splachování toalet, jež jsou navíc vybaveny speciálním systémem, který dokáže i s touto vodou šetřit. Neméně úsporné je také hospodaření s energií – vytápění prodejny pokrývá odpadní teplo produkované chladícími boxy.
Na parkovišti pak nechybí rychlodobíjecí stanice pro elektromobily či hmyzí hotely. Ty mají kromě podpory biodiverzity ve městech také edukovat děti, které tak mohou zblízka poznat jednotlivé zástupce hmyzí říše. V plánu je také zřízení dalších komunitních zahrad. Ty Kaufland buduje v blízkosti některých prodejen ve spolupráci s obecně prospěšnou společností Kokoza již od loňského roku.
Ke konceptu zelenějšího nakupování se však kloní i další obchodní řetězce. K zářným příkladům patří nábytkářský gigant IKEA, který je svým důrazem na udržitelný přístup proslulý. Podobná snaha však nemíjí ani budovy určené k jiným účelům, jako jsou třeba kanceláře nebo tovární haly.
Zdroj: Kaufland, CzechCrunch
Digitální odpadové tržiště pomohlo prodat střešní krytinu, celý most nebo 50 tun pomerančových slupek. Pokud tento projekt ještě neznáte, přečtěte si o něm rozhovor přímo se zakladatelem.
Inspirace z knihovny: Oceňovaná Boží hora zprostředkovává atmosféru chudinské Neapole
Snad každý si vybaví hladovost mládí, která je v pubertě doslova spalující. I pouhý vzduch chutná…