Protože den bude takový, jaký si ho uděláte.

Kromě zákazníků potěší i planetu. Český supermarket otevřel prodejnu nové generace

2 minuty radosti
Zdroj fotografií: Kaufland, Dollarphotoclub

Mezi obchodními řetězci se trend ekologičtějšího přístupu rozmáhá nejen v podobě omezování jednorázových plastů. Ohleduplnost k životnímu prostředí stojí čím dál častěji i při zrodu nových prodejen či rekonstrukci těch starších. Krásným příkladem je supermarket Kaufland v Rakovníku.

Při návrhu prodejny nové generace, kterou řetězec Kaufland otevřel na začátku dubna v Rakovníku, se s ekologickými opatřeními nešetřilo. Tato prodejna jako první v České republice využívá dešťovou vodu pro splachování toalet, jež jsou navíc vybaveny speciálním systémem, který dokáže i s touto vodou šetřit. Neméně úsporné je také hospodaření s energií – vytápění prodejny pokrývá odpadní teplo produkované chladícími boxy.

Na parkovišti pak nechybí rychlodobíjecí stanice pro elektromobily či hmyzí hotely. Ty mají kromě podpory biodiverzity ve městech také edukovat děti, které tak mohou zblízka poznat jednotlivé zástupce hmyzí říše. V plánu je také zřízení dalších komunitních zahrad. Ty Kaufland buduje v blízkosti některých prodejen ve spolupráci s obecně prospěšnou společností Kokoza již od loňského roku.

Ke konceptu zelenějšího nakupování se však kloní i další obchodní řetězce. K zářným příkladům patří nábytkářský gigant IKEA, který je svým důrazem na udržitelný přístup proslulý. Podobná snaha však nemíjí ani budovy určené k jiným účelům, jako jsou třeba kanceláře nebo tovární haly.

Zdroj: Kaufland, CzechCrunch

Související články

Zaručeně zlepší den

„Kdybych to vzdal, nadosmrti bych toho litoval,” říká dobrodruh Šimon Brázda o své 5 000 kilometrů dlouhé pouti napříč USA

Ubývá přirozených dutin, pomozte netopýrům

Dominanta Barcelony konečně hotova?

První vesmírný hotel se chystá na své otevření

Inspirativní rozhovor

České myšlení se mění, lidé řeší udržitelnost – a to je dobře, říká Cyril Klepek z digitálního odpadového tržitě Cyrkl

České myšlení se mění, lidé řeší udržitelnost – a to je dobře, říká Cyril Klepek z digitálního odpadového tržitě Cyrkl

Digitální odpadové tržiště pomohlo prodat střešní krytinu, celý most nebo 50 tun pomerančových slupek. Pokud tento projekt ještě neznáte, přečtěte si o něm rozhovor přímo se zakladatelem.

Pozitivní kniha

Inspirace z knihovny: Oceňovaná Boží hora zprostředkovává atmosféru chudinské Neapole

Inspirace z knihovny: Oceňovaná Boží hora zprostředkovává atmosféru chudinské Neapole

Snad každý si vybaví hladovost mládí, která je v pubertě doslova spalující. I pouhý vzduch chutná…