Dobrovolníků a štědrých dárců není v neziskovém sektoru nikdy dost. Jak jsou na tom v dané oblasti Češi? Dle výzkumu společnosti Insight Lab jsme ochotni věnovat pro dobrou věc jak peníze, tak svůj čas. Pravidelně to ale dělá jen menšina Čechů.
Výzkum potvrdil, že 40 procent Čechů finančně podporuje veřejně prospěšné aktivity, ovšem jen 12 procent tak činí pravidelně. Ve srovnání s loňským rokem nicméně došlo k mírnému nárůstu těchto čísel. Když už Češi na dobrou věc přispějí, ve velkém je zajímá, jak přesně organizace peníze využije. O tuto informaci má zájem 79 procent respondentů.
Téměř polovina dotazovaných (49 %) by také neváhala přiložit vlastní ruku k dílu. Ve prospěch nějakého veřejně prospěšného projektu jsou lidé nejčastěji ochotni věnovat 5 hodin měsíčně. Více než třetina respondentů by pak neváhávala věnovat ze svého volného času nad 6 hodin měsíčně.
Digitální odpadové tržiště pomohlo prodat střešní krytinu, celý most nebo 50 tun pomerančových slupek. Pokud tento projekt ještě neznáte, přečtěte si o něm rozhovor přímo se zakladatelem.
Inspirace z knihovny: Čtenáři, vrať se motivuje lidi, aby dali čtení opět šanci
Četba knih je jednou z nejstarších volnočasových aktivit. Jejím prostřednictvím lze zprostředkovat…