Když se chce, všechno jde. Asi tak by se dal shrnout přístup uvědomělých Čechů, kteří i v době protipandemických opatření touží nakupovat kvalitní potraviny, a navíc přitom vyprodukovat co nejméně obalů. Obojí zvládají přímo u výrobců, lokálních prodejců nebo on-line.
Narůstající zájem o biopotraviny a bezobalový způsob života je dlouhodobým trendem, který ustál i těžkou zkoušku v podobě protipandemických opatření. „Češi se obecně v roce 2020 naučili ještě ve větší míře kupovat zboží on-line a byl jsem překvapen, že jsme tento trend pozorovali i v našem odvětví. Výrazně se nám zvýšily prodeje skrze náš vlastní e-shop,“ řekl pro portál CZECHSIGHT majitel Biopekárny Zemanka Jan Zeman. „U koncových zákazníků vidíme velký zájem o naše bezobalové produkty, je pravděpodobné, že v karanténě lidé přemýšlejí také o vlastní ekologické stopě,” dodal.
Podobný trend pozorují i české on-line supermarkety. „Segmentu pod značkou Otoč obal se u nás daří. Poptávka vzrostla o 70 procent v porovnání s loňským rokem a my určitě plánujeme další rozšiřování portfolia,“ prozradila Zdeňka Svoboda Kuhnová, vedoucí PR oddělení společnosti Rohlík.cz.
Ochotu hledat různé cesty k udržitelnějším nákupům potvrzuje také Ingrid Poppe ze zlínského Bezobaláče. „U našich zákazníků evidujeme větší zájem o nákup on-line. Ten u nás vypadá tak, že zboží předem nachystáme k vyzvednutí, případně jednou týdně rozvezeme sami po Zlíně. Balíme do nádob zákazníků, nebo do našich, které se dál využívají,“ vysvětluje Ingrid, která bezobalový obchod vede spolu s manželem. Věrní zákazníci je navíc v této náročné době podpořili prostřednictvím předplatného, které jim umožnilo zaplatit zboží dodavatelům.
Digitální odpadové tržiště pomohlo prodat střešní krytinu, celý most nebo 50 tun pomerančových slupek. Pokud tento projekt ještě neznáte, přečtěte si o něm rozhovor přímo se zakladatelem.
Inspirace z knihovny: Zapomeňte na 10 000 hodin. Přeskočte pořadí a buďte úspěšní
Opřete se do svého strachu, experimentujte, nebuďte nejlepší – buďte jediní. To jsou jen tři z …