Máte-li doma malého školáka a psa, můžete jejich soužití zajímavě využít. Kanadská studie totiž ukázala, že přítomnost psa výrazně posiluje motivaci a vytrvalost dětí v mladším školním věku při čtení.
Dětem zapojeným do průzkumu byla vždy záměrně vybrána náročnější čtenářská pasáž. Tu četly jak v přítomnosti, tak nepřítomnosti psa. Ukázalo se, že když byl pes s nimi, vydržely se čtení věnovat delší dobu a byly namotivovanější úkol zvládnout. Samy děti potvrdily, že se při čtení v přítomnosti psa cítily více zainteresované.
Průzkum probíhal na poměrně malém vzorku 17 dětí ve věku 6-8 let, společnost jim dělal terapeutický pes. Měření probíhalo opakovaně. Kanadskou studii zveřejnil odborný časopis Anthrozoös a její autoři by se záležitosti do budoucna věnovali ještě podrobněji.
Digitální odpadové tržiště pomohlo prodat střešní krytinu, celý most nebo 50 tun pomerančových slupek. Pokud tento projekt ještě neznáte, přečtěte si o něm rozhovor přímo se zakladatelem.
Inspirace z knihovny: Nikdy není pozdě změnit svůj život. Stačí jen Jíst, meditovat, milovat
Co s životem, když se zbortí všechny naše dosavadní jistoty? Utápět se v sebelítosti,…