Děti se v přítomnosti psa zlepšují ve čtení, ukazuje studie

Zdroj fotografie: Pixabay.com

Máte-li doma malého školáka a psa, můžete jejich soužití zajímavě využít. Kanadská studie totiž ukázala, že přítomnost psa výrazně posiluje motivaci a vytrvalost dětí v mladším školním věku při čtení.

Dětem zapojeným do průzkumu byla vždy záměrně vybrána náročnější čtenářská pasáž. Tu četly jak v přítomnosti, tak nepřítomnosti psa. Ukázalo se, že když byl pes s nimi, vydržely se čtení věnovat delší dobu a byly namotivovanější úkol zvládnout. Samy děti potvrdily, že se při čtení v přítomnosti psa cítily více zainteresované.

Průzkum probíhal na poměrně malém vzorku 17 dětí ve věku 6-8 let, společnost jim dělal terapeutický pes. Měření probíhalo opakovaně. Kanadskou studii zveřejnil odborný časopis Anthrozoös a její autoři by se záležitosti do budoucna věnovali ještě podrobněji.

Autor článku

Kristýna Motlová