Máte-li doma malého školáka a psa, můžete jejich soužití zajímavě využít. Kanadská studie totiž ukázala, že přítomnost psa výrazně posiluje motivaci a vytrvalost dětí v mladším školním věku při čtení.
Dětem zapojeným do průzkumu byla vždy záměrně vybrána náročnější čtenářská pasáž. Tu četly jak v přítomnosti, tak nepřítomnosti psa. Ukázalo se, že když byl pes s nimi, vydržely se čtení věnovat delší dobu a byly namotivovanější úkol zvládnout. Samy děti potvrdily, že se při čtení v přítomnosti psa cítily více zainteresované.
Průzkum probíhal na poměrně malém vzorku 17 dětí ve věku 6-8 let, společnost jim dělal terapeutický pes. Měření probíhalo opakovaně. Kanadskou studii zveřejnil odborný časopis Anthrozoös a její autoři by se záležitosti do budoucna věnovali ještě podrobněji.
Přečtěte si rozhovor s Jakubem Gavorem, zakladatelem řemeslné zmrzlinárny Ještě Jednu. Určitě během čtení dostanete chuť na zmrzlinu! Co třeba tu s příchutí krupicové kaše či arašídového preclíku?
Inspirace z knihovny: Oceňovaná Boží hora zprostředkovává atmosféru chudinské Neapole
Snad každý si vybaví hladovost mládí, která je v pubertě doslova spalující. I pouhý vzduch chutná…