Protože den bude takový, jaký si ho uděláte.

Chůze je opět trendy. Která země ji propaguje namísto využívání automobilů?

1 minuta radosti
Ilustrační foto: Pixabay

Nejen vyvážená strava a psychická pohoda napomáhají dobrému zdraví člověka. Důležitá je také fyzická aktivita. Leckdy stačí se pravidelně hýbat. Ve Francii proto budou od března reklamy na automobily zahrnovat i slogany vybízející k chůzi.

Přílišné využívání aut k přepravě nejen že neprospívá našemu zdraví, ale ani přírodě. Proto se Francouzi snaží motivovat občany k pěší chůzi, nebo alespoň častějšímu používání městské hromadné dopravy. Každá reklama na motorová vozidla bude tedy nově muset obsahovat jedno z následujících sdělení: „Na krátké cesty dejte přednost chůzi nebo jízdě na kole“, „Myslete na spolujízdu“ nebo „Ve všední dny jezděte veřejnou dopravou“. 

Francie tak pokračuje v zavádění opatření tohoto druhu. Podobná regulace byla zavedena u příliš slaných, sladkých a mastných potravin v roce 2007. Hlavním důvodem opatření je snaha propagovat zdravý životní styl.

Zdroj: Ekolist

Související články

Zaručeně zlepší den

Do práce na kole, pěšky nebo poklusem: postavte se výzvě

Ledové sochy 2023: Na Pustevnách teď kralují dinosauři

Průlomový výzkum je nadějí v boji proti nejnákladnější nemoci na světě

Českou aplikaci pro duševní wellbeing VOS.health využívá celý svět

Inspirativní rozhovor

Amputací nohy život nekončí, říká plavkyně Věra Závorková

Amputací nohy život nekončí, říká plavkyně Věra Závorková

Ve 13 letech jí lékaři diagnostikovali nádor v koleni, následná léčba včetně chemoterapie ovšem nepomohla, a tak musela podstoupit amputaci. I přes to se Věrka nevzdává a vyhrává jednu medaili za druhou. Jejím snem je paralympiáda.

Pozitivní kniha

Inspirace z knihovny: Řízky nechte doma. Výlety s Gastromapou Lukáše Hejlíka si zaručeně vychutnáte

Inspirace z knihovny: Řízky nechte doma. Výlety s Gastromapou Lukáše Hejlíka si zaručeně vychutnáte

Už druhé prázdniny po sobě bude velká část Čechů trávit dovolenou v tuzemsku. Letos na jaře vyšla…