Protože den bude takový, jaký si ho uděláte.

Chytrý talíř učí děti jíst zeleninu. Sází na principy behaviorální psychologie

Chytrý talíř využívá principy behaviorální psychologie. Zdroj fotografie: Freepik

Budeš tady sedět, dokud to nesníš! První vzpomínky na rozvařenou a nevábně vypadající brokolici nás často ovlivňují i v dospělosti. Dnešní děti ale už odpor k zelenině zažívat nemusí. Život malým strávníkům i jejich rodičům usnadní nová pomůcka.

Pro vybudování zdravých stravovacích návyků je podle odborníků zásadní období mezi čtyřmi a osmi lety věku dítěte. Většina dětí přesto ve svém jídelníčku dostatek zeleniny nemá, protože k ní nenašli tu správnou cestu. S tím jim má pomoci nový talíř. Využívá poznatků behaviorální psychologie a skutečnosti, že jíme také očima. Způsob, jakým jídlo podáváme, totiž ovlivňuje náš mozek ještě před tím, než ochutnáme první sousto.

Pomůcku s názvem The Helping Plate vytvořila pro jednu z nejvýznamnějších značek zeleniny v severní Evropě nizozemská reklamní agentura DDB Unlimited. Na vývoji spolupracovala s vědci z univerzity ve Wageningenu a zohlednila základní principy, které jsou (nejen) dětskému mozku vlastní. Edukační talíř tak například disponuje důmyslně umístěnými prohlubněmi, v nichž vypadá množství servírované zeleniny mnohem menší, ale pracuje také s psychologií barev nebo zrcadlením – talíř se totiž na první pohled podobá těm pro dospělé, které děti chtějí přirozeně napodobovat. Tvůrci tak i nadále předpokládají, že rodiče půjdou svým dětem příkladem.

Související články

Zaručeně zlepší den

Evropským stromem roku je 200 let starý dub v Polsku, Česko má 5. místo

Do Guinessovy knihy rekordů se dostala nejtěžší borůvka na světě

Víme, jak levně zaparkovat na letišti ve Vídni

Drobná úprava designu může zachránit tisíce stromů. Vydavatelství HarperCollins to uvedl do praxe

Inspirativní rozhovor

České myšlení se mění, lidé řeší udržitelnost – a to je dobře, říká Cyril Klepek z digitálního odpadového tržitě Cyrkl

České myšlení se mění, lidé řeší udržitelnost – a to je dobře, říká Cyril Klepek z digitálního odpadového tržitě Cyrkl

Digitální odpadové tržiště pomohlo prodat střešní krytinu, celý most nebo 50 tun pomerančových slupek. Pokud tento projekt ještě neznáte, přečtěte si o něm rozhovor přímo se zakladatelem.

Pozitivní kniha

Inspirace z knihovny: Žena po 40 může být sebevědomá a v kondici. Kniha lékařů poradí, jak na to

Inspirace z knihovny: Žena po 40 může být sebevědomá a v kondici. Kniha lékařů poradí, jak na to

Čtyřicítka děsí mnoho žen. Jedná se o pomyslný milník, jehož dosažení však nemusí znamenat nic…