Zlaté české ručičky. Češi jako národ kutilů. Tato hesla zná každý, jenže i když je šikovných lidí v naší zemi spoustu, aktuální trend je věci vyhazovat a nahrazovat novými. Opačnou cestou míří kampaň Opravme Česko, která chce lidi motivovat, aby se věci snažili v první řadě opravit.
Kampaň je součástí projektu Opravárna, jenž provozuje web sdružující majitele rozbitých věcí a opraváře. Nyní se autoři projektu rozhodli pro jeho rozvoj a šíření osvěty. Na internetu, v médiích i v terénu chtějí lidem ukázat, že věci opravit lze. Skrze web pak chtějí přidat informace o tom, které výrobky dlouho vydrží, tedy má u nich oprava smysl – a naopak.
Opravárna dokáže svým zákazníkům nabídnout unikátní pomoc s opravou širokého spektra věcí od zašití kalhot přes renovaci nábytku až po rozbitý displej u mobilu. Uživatel jednoduše zadá zakázku a server záhy vyhledá nejbližší opraváře a servisy. Z jejich nabídky si poté člověk vybere.
Projekt se svou aktivitou snaží bojovat proti aktuální situaci, kdy je řada výrobků vyráběna tak, aby se krátce po uplynutí záruční lhůty rozbily. Využití opravy namísto koupě nového produktu má hned několik výhod. Vedle finanční stránky je tato varianta i šetrnější k životnímu prostředí, skrze projekt navíc podporuje místní ekonomiku. Záměrem je také motivovat firmy ke zkvalitnění výroby.
Kampaň Opravme Česko je crowdfundingová a aktuálně probíhá na serveru HitHit. Za dva týdny se už vybral dostatek financí na uspořádání workshopů i vytvoření webu s užitečnými informacemi. Další finance pomohou s uspořádáním většího počtu akcí nebo zavedením nových funkcí na internetovou stránku.
Digitální odpadové tržiště pomohlo prodat střešní krytinu, celý most nebo 50 tun pomerančových slupek. Pokud tento projekt ještě neznáte, přečtěte si o něm rozhovor přímo se zakladatelem.
Pocity v našich životech mají nezastupitelnou roli, přičemž se pravděpodobně jedná o nejsilnější…