Lékařská zpráva, které pacienti nerozumí, nejistota v dávkování léků nebo neschopnost odhadnout moment, kdy už je potřeba odvézt dítě s horečkou do nemocnice. Právě pro takové případy zdravotní pojišťovny zřizují telefonické linky, na nichž se volající může bezplatně poradit s odborníkem. Fungují nonstop a v Česku je může využívat téměř dva a půl milionu pojištěnců.
Lidé nechtějí kvůli sebemenší nejasnosti vysedávat v čekárně. Hledají zdroj informací, který by byl dostupný kdykoliv. Zdravotní pojišťovna ministerstva vnitra proto zřídila službu Lékař na telefonu, na kterou se klienti pojišťovny mohou obrátit, pokud si nejsou jistí například s interpretací výsledků laboratorních testů, chtějí zkonzultovat své příznaky nebo se poradit o vhodnosti léků. Službu zajišťuje necelá desítka lékařů, kteří se na lince střídají ve dvousměnném provozu. Za měsíc vyřídí zhruba sto třicet hovorů.
Podobnou službu zřídila již před jedenácti lety Oborová zdravotní pojišťovna, která je se 735 tisíci klientů čtvrtá největší. Zájem o službu u klientů v průběhu let narostl – zatímco v roce 2012 linka vyřídila zhruba sedmdesát telefonátů měsíčně, loni už jich bylo téměř sedm set. Nepřetržitou telefonickou zdravotní poradnu má již deset let i Revírní bratrská pokladna, která působí hlavně na Moravě a ve Slezsku a měsíčně vyřídí mezi šedesáti až devadesáti hovory.
Zdroj: iHned.cz
Podpořte Pozitivní zprávy pomocí Givt
GIVT promění vaše každodenní nákupy na internetu v dobrý skutek. Stačí využít Pomocníka nebo před…
Digitální odpadové tržiště pomohlo prodat střešní krytinu, celý most nebo 50 tun pomerančových slupek. Pokud tento projekt ještě neznáte, přečtěte si o něm rozhovor přímo se zakladatelem.
Inspirace z knihovny: Uzavřete se sebou čtyři dohody, které vám změní život
Jak se zbavit očekávání, předsudků a zažitých konvencí a najít skutečnou osobní svobodu? S tímto…