Zkonzultovat příznaky nebo porozumět lékařské zprávě. Čechům pomáhají bezplatné telefonní linky

Zdroj fotografie: Pixabay

Lékařská zpráva, které pacienti nerozumí, nejistota v dávkování léků nebo neschopnost odhadnout moment, kdy už je potřeba odvézt dítě s horečkou do nemocnice. Právě pro takové případy zdravotní pojišťovny zřizují telefonické linky, na nichž se volající může bezplatně poradit s odborníkem. Fungují nonstop a v Česku je může využívat téměř dva a půl milionu pojištěnců.

Lidé nechtějí kvůli sebemenší nejasnosti vysedávat v čekárně. Hledají zdroj informací, který by byl dostupný kdykoliv. Zdravotní pojišťovna ministerstva vnitra proto zřídila službu Lékař na telefonu, na kterou se klienti pojišťovny mohou obrátit, pokud si nejsou jistí například s interpretací výsledků laboratorních testů, chtějí zkonzultovat své příznaky nebo se poradit o vhodnosti léků. Službu zajišťuje necelá desítka lékařů, kteří se na lince střídají ve dvousměnném provozu. Za měsíc vyřídí zhruba sto třicet hovorů.

Podobnou službu zřídila již před jedenácti lety Oborová zdravotní pojišťovna, která je se 735 tisíci klientů čtvrtá největší. Zájem o službu u klientů v průběhu let narostl – zatímco v roce 2012 linka vyřídila zhruba sedmdesát telefonátů měsíčně, loni už jich bylo téměř sedm set. Nepřetržitou telefonickou zdravotní poradnu má již deset let i Revírní bratrská pokladna, která působí hlavně na Moravě a ve Slezsku a měsíčně vyřídí mezi šedesáti až devadesáti hovory.

Zdroj: iHned.cz

Autor článku

Anna Silná