Jak pomoci obětem fyzického i psychického násilí se zaměstnavatelé dozví v chystaném projektu s názvem Akademie proti domácímu násilí. Za iniciativou, která se má naplno rozběhnout už letos na jaře, stojí firmy Vodafone, Avon a Ikea ve spolupráci s organizací ROSA – Centrum pro ženy.
Akademie nabídne zaměstnavatelům řadu workshopů s odborníky, kteří jim zprostředkují praktické zkušenosti s podporou obětí. Cílem je představit nadřízeným pracovníkům možnosti, jak mohou přispět k prevenci a řešení domácího násilí u svých zaměstnanců. Organizace navíc dostanou k dispozici manuál s vypracovanou metodikou ochrany zaměstnankyň před domácím násilím. Obětem a jejich blízkým pak má být nápomocná nová aplikace s názvem Bright Sky CZ.
Počet obětí domácího násilí v období pandemie dramaticky roste, a je proto nutné seznámit se závažností tohoto tématu i zaměstnavatele. „Je prokázáno, že domácí násilí ničí nejen mezilidské vztahy, ale i kariéry. Má vliv na sebevědomí obětí, jejich pracovní produktivitu, atmosféru v týmu a v konečném důsledku může vést i k odchodu ze zaměstnání. Firmám by téma rozhodně nemělo být lhostejné,“ uvedla ředitelka komunikace Nadace Vodafone Zuzana Holá.
Digitální odpadové tržiště pomohlo prodat střešní krytinu, celý most nebo 50 tun pomerančových slupek. Pokud tento projekt ještě neznáte, přečtěte si o něm rozhovor přímo se zakladatelem.
Inspirace z knihovny: Oceňovaná Boží hora zprostředkovává atmosféru chudinské Neapole
Snad každý si vybaví hladovost mládí, která je v pubertě doslova spalující. I pouhý vzduch chutná…