Ročně se v Česku odpracuje více než 45 milionů hodin dobrovolnictví. K efektivnímu zacílení tohoto úsilí ale chybí v neziskovém sektoru chytré moderní nástroje. Jednou z prvních vlaštovek je nový on-line portál Vlna pomoci, který neziskové organizace a dobrovolníky napřímo propojí.
„V Česku není problémem nedostatek spolků ani lidí, kteří mají chuť pomáhat. Neziskové organizace ale nemají prostředky, jak svoje kapacity naplno využít a práci efektivně koordinovat. V současné krizi se to projevuje dvojnásob. My máme zkušenosti a nástroje, které mohou situaci reálně zjednodušit a zlepšit, a dává nám smysl se o ně podělit,“ říká David Suslik, výkonný ředitel společnosti Sinch, která projekt zastřešuje.
Neziskové organizace díky tomu získají „all-in-one“ aplikaci OnSinch, kterou v komerčním sektoru využívá přes sto tisíc uživatelů po celé Evropě a která ušetří až 90 procent času a nákladů na koordinaci. Dobrovolníky pak nasměruje přehledný portál vlnapomoci.cz, kde si podle svých požadavků jednoduše vyfiltrují aktuální příležitosti.
„Aplikace používaná Vlnou pomoci se pro nás ukázala jako velmi dobrý nástroj při práci s dobrovolníky, hlavně v době pandemie. Bez tohoto systému bychom museli dobrovolníky obesílat e-maily a obtelefonovávat, což je zdlouhavé a neefektivní,“ oceňuje prezident Českého červeného kříže Marek Jukl. Aplikace totiž řeší vše od registrace, plánování a správy databáze přes komunikaci a organizaci pomocníků na místě až po finální hodnocení.
Digitální odpadové tržiště pomohlo prodat střešní krytinu, celý most nebo 50 tun pomerančových slupek. Pokud tento projekt ještě neznáte, přečtěte si o něm rozhovor přímo se zakladatelem.
Inspirace z knihovny: I smrt má srdce. Zlodějka knih představuje její něžnou stránku
Jaká je smrt? Mnozí známe její podobu ze strašidelných příhod, kde byla obvykle popisovaná jako…