Živelné katastrofy nebo hromadné nehody. To jsou situace, ve kterých může dojít k velkému přetížení tísňové linky. Aby ranění neztráceli drahocenný čas, podpoří v budoucnu lidské operátory speciálně vyvinutý chatbot. Ten přijme od volajících všechny potřebné údaje a předá je záchranným složkám. Pomoci může při požáru i tornádu.
Postupnou digitalizaci linek tísňového volání podporuje ministerstvo vnitra. Virtuální asistentku vyvíjí společnost Born Digital ve spolupráci s akademiky, hasiči i dalšími komerčními subjekty. Digitální pomocník na telefonu získá od volajícího potřebné údaje o typu pohromy, lokalitě nebo počtu raněných. „Lidé volající na tísňové linky se nacházejí v tíživé situaci, a když není dostupný žádný operátor, přicházejí o drahocenný čas. Právě jejich hovory virtuální asistentka přijme. Za pomoci otevřených otázek a přepisu odpovědí zaznamená všechny podstatné informace, a ty následně předá hasičskému sboru,“ popsal pro web startupjobs ředitel Born Digital Tomáš Malovec.
Chatbot by měl do budoucna zvládat přijmout hlášení o všech typech pohrom. Rozhodně ale nemá nahradit lidské operátory. Do služby nastoupí až v momentě přetížení linek. I proto, že technologie musí být stoprocentně spolehlivá, dávají si její vývojáři načas. První verze digitální asistentky by tak měla být hotová nejdříve za rok a půl.
Digitální odpadové tržiště pomohlo prodat střešní krytinu, celý most nebo 50 tun pomerančových slupek. Pokud tento projekt ještě neznáte, přečtěte si o něm rozhovor přímo se zakladatelem.
Inspirace z knihovny: Nechte se vést svým srdcem. Jitka Juliet Navratilová poradí, jak na to
Lákala vás někdy představa, že si prostě sbalíte batoh a vyrazíte na druhý konec světa? Autorka…