Žáci a studenti základních a středních škol, kteří se budou muset vrátit k distanční výuce, nemusí zoufat. Zpestřit a rozšířit jim ji opět budou moci přední české vědecké kapacity, které nabízejí své přednášky nebo besedy.
Látku pomohou vysvětlit či prohloubit odborníci z Astronomického ústavu, Geofyzikálního ústavu a Ústavu pro českou literaturu Akademie věd. Na jaře se jich do projektu zapojilo celkem 46 a odučili více než 500 hodin. Nejčastěji fyziku, češtinu, biologii a společenské vědy. „Zavítali jsme do míst, kam bychom se třeba jen obtížně dostávali, vytvořili jsme spoustu nových kontaktů a zároveň měli jedinečnou možnost se učitelů zeptat, co pro ně můžeme dělat i v budoucnu,“ pochvaluje si spolupráci Robert Kolár, vedoucí oddělení teorie Ústavu pro českou literaturu.
Nadšení neskrývají ani samotní akademici, kteří už svými vědomostmi přispěli ke vzdělání mladé generace. „Během jarního lockdownu jsem virtuálně vstoupil do 50 tříd po celé České republice a besedoval s dětmi o planetách Sluneční soustavy, cestách na Mars a o všem, na co zeptaly. Proud otázek byl někdy nezastavitelný. Je skvělé, že děti mají zájem o vědu, a těším se, že se s nimi budu moci zase virtuálně potkat ve všech koutech země,“ vypráví planetární geolog Petr Brož.
Seznam vědců a nabízených přednášek či tematických okruhů najdou učitelé na jednom místě prostřednictvím odkazu na google dokument. Pod záložkou každého ústavu si mohou vybrat, co se jim do výuky hodí.
Zdroj: AV ČR
Digitální odpadové tržiště pomohlo prodat střešní krytinu, celý most nebo 50 tun pomerančových slupek. Pokud tento projekt ještě neznáte, přečtěte si o něm rozhovor přímo se zakladatelem.
Inspirace z knihovny: Nikdy není pozdě změnit svůj život. Stačí jen Jíst, meditovat, milovat
Co s životem, když se zbortí všechny naše dosavadní jistoty? Utápět se v sebelítosti,…