Množství potravin, které putuje z regálů přímo do popelnice, může být mnohem nižší. Stačí mít správný plán. Nová česká technologie umí přesně naplánovat, jak se zbožím efektivněji nakládat, a tím snížit objem odepsaného zboží až o 75 procent.
Česká společnost Logio vyvinula unikátní software, který dokáže analyzovat nákupní chování zákazníků a zohlednit přitom další faktory, jako je například sezónnost. Výsledkem je předpověď budoucího prodeje i účinků propagačních a slevových akcí. Neziskové položky pak sám navrhne zlevnit, aby zbytečně neskončily v koši a zároveň ve skladu co nejdříve uvolnily místo žádanějšímu zboží.
Systém, který nyní využívá už více než stovka e-shopů, provádí tyto operace automaticky každý den. Dramaticky tím ubývá zboží, které se musí odepsat a vyhodit. Jeden z největších on-line supermarketů Košík.cz tak dokázal snížit množství vyhozených potravin o celých 75 procent. Výrazná je tak nejen úspora peněz, ale i menší zátěž pro životní prostředí.
Zdroj: Zachraň jídlo
Digitální odpadové tržiště pomohlo prodat střešní krytinu, celý most nebo 50 tun pomerančových slupek. Pokud tento projekt ještě neznáte, přečtěte si o něm rozhovor přímo se zakladatelem.
Inspirace z knihovny: Život na cestě je plný dobrodružství. Jak se na něj připravit?
Sníte o tom koupit si dodávku a projet s ní svět, ale nevíte, jak na to? Co je potřeba? Kde začít?…