Pohladí po duši, pomohou slabším a zanechají dobrý pocit. Přinášíme adventní přehled českých pozitivních projektů, které šíří dobro mezi lidmi a inspirují nás k dobrým skutkům. Všechny projekty naleznete na našich sociálních sítích v rámci Adventního kalendáře pozitivních projektů.
Online projekt Nepanikař nabízí lidem pomoc při psychických potížích. Kromě online poradny či online terapie si mohou uživatelé stáhnout také aplikaci, která poskytuje akutní pomoc v případě nedostupnosti odborníka. Aplikace obsahuje řadu dechových, mentálních a pohybových cvičení, která mohou lidem pomoci při epizodách deprese, úzkostí, panických atak, sebepoškozování, poruch příjmu potravy či sebevražedných myšlenek.
Soukromý azyl pro zvířata Útulek Tibet díky darům dobrých lidí a firem může zachraňovat, léčit a hledat nový domov opuštěným zvířatům. Mezi jeho zdmi nachází útočiště pejsci a kočičky, ale také hospodářská zvířata, šneci či želvy. Na stránkách mohou lidé zvíře adoptovat, případně finančně či materiálně přispět na chod útulku. Pokud by lidé některé zvíře rádi adoptovali, ale nemají pro něj doma prostor, mohou využít také adopci na dálku.
Přebytečné oblečení vytříděné při vánočním či jarním úklidu mohou lidé darovat do dobročinného secondhandu Moment. Výtěžek z kamenných prodejen v Praze a Ostravě pak putuje na činnost šesti neziskových organizací, které dělají svět lepším. Za dobu svého fungování již obchod daroval neziskovému sektoru 6,3 milionu korun. Konkrétně se jedná o organizace Společnost pro ranou péči, Safe Elephants, Mobilní hospic Ondrášek, ŽEBŘÍK, CCBC a Kola pro Afriku.
Breakfast story je platforma, která sdružuje a podporuje sociální a chráněné dílny z celé republiky. Výrobky z dílen lze zakoupit na 1. českém sociálním e-shopu. Součástí projektu jsou také kampaně Potěš snídaní či Potěš obědem, ve kterých může veřejnost podpořit hendikepované zaměstnance, seniory i samoživitele zakoupením jídla, které pak platforma sociálně slabším zdarma uvaří.
Projekt Diecézní charity Brno Dobré srdce domů zprostředkovává socializaci seniorům a lidem se zdravotním postižením. Bojuje tak proti jejich samotě a poskytuje jim kontakt se světem. Dobrovolníci mohou jednou týdně zajít s klientem na procházku, do kavárny, nebo si popovídat nad starými fotografiemi.
Projekt Milý Ježíšku plní přání dětem z domovů a sociálně slabších rodin. Stačí si jen vybrat přání na webových stránkách a poslat dar poštou přímo do domova či rodiny. Za 8 let fungování splnil projekt již více než 150 tisíc přání. „Chceme, aby dárek putoval od dárce přímo k obdarovanému dítěti. Bez prostředníků, bez meziskladů, bez zbytečných nákladů. Umožňujeme tak přímý kontakt dárce a obdarovaného. Tím prohlubujeme nejen radost z darování, ale také otevíráme cestu hřejivé zpětné vazbě,“ uvádí autoři projektu na svých stránkách.
Zdroj: Nepanikař, Útulek Tibet, Breakfast story, Milý Ježíšku, Moment dobročinný secondhand, Diecézní charita Brno
Digitální odpadové tržiště pomohlo prodat střešní krytinu, celý most nebo 50 tun pomerančových slupek. Pokud tento projekt ještě neznáte, přečtěte si o něm rozhovor přímo se zakladatelem.
Inspirace z knihovny: Utopia Avenue přináší příběh fiktivní kapely z 60. let
Jaké bylo mít hudební skupinu v 60. letech minulého století? Celosvětově uznávaný spisovatel David…