Na práci, kterou děláme, nám záleží. Zatímco loni výzkum švédské společnosti Universium ukázal, že čeští absolventi touží po smysluplném zaměstnání, jiný průzkum z letošního roku říká, že bereme ohled i na odpovědnost svého zaměstnavatele.
Společenská odpovědnost firem označovaná také zkratkou CSR je pojem, který v sobě ukrývá aktivity, jako je podpora neziskových organizací, rozvoj komunitního života, filantropie či šetrnost k životnímu prostředí. Právě tyto hodnoty jsou u zaměstnavatelů velmi důležité pro každého čtvrtého Čecha. Vyplývá to z výzkumu společnosti Ipsos.
Většina dotazovaných se domnívá, že by se firmy měly chovat šetrně k přírodě, měly by jednat pravdivě se svými zákazníky a chovat se zodpovědně i vůči svým zaměstnancům. V konkrétním zaměření prospěných aktivit se lišily odpovědi žen a mužů. Podle žen by peníze měly putovat na ochranu životního prostředí a humanitární pomoc, podle mužů by se měla podporovat především věda a výzkum. Výsledky také ukázaly, že na společenské odpovědnosti více záleží mladší generaci.
Při nákupu výrobků a služeb už pro respondenty nebyla odpovědnost tolik důležitá jako v jiných kategoriích. Na druhou stranu si více než třetina z nich v uplynulém roce koupila nějaký fair trade produkt. Výzkum se uskutečnil na konci loňského roku a odpovídalo v něm přes tisíc Čechů.
Zdroj: ihned.cz
Digitální odpadové tržiště pomohlo prodat střešní krytinu, celý most nebo 50 tun pomerančových slupek. Pokud tento projekt ještě neznáte, přečtěte si o něm rozhovor přímo se zakladatelem.
Inspirace z knihovny: Africký příběh holky z Trutnova
Pro Hanu Hindrákovou je Afrika osudná. Řadu let zde působila jako dobrovolník a v africkém…