Češi stále častěji a pravidelněji přispívají na charitu a podporují dobré věci i myšlenky. Vyplývá to z průzkumu agentury InsightLab, jenž se soustředil na přispívání českých obyvatel i firem na charitativní účely.
Každý Čech v roce 2014 daroval na charitu průměrně 162 korun, přičemž o největší částku se jednalo v Praze, kde se suma vyšplhala dokonce na 311 korun. Štědré byly dle průzkumu i české firmy, jež celkem darovaly více než 3,5 milionu korun. To je pětkrát více než v roce 2000.
„Když se podíváme na to, co říkají čísla a výše darů, stojí si čeští dárci i ve srovnání s evropským kontextem dobře. Dlouhodobě jsme však byli spíš jednorázovými podporovateli, zatímco v posledním roce pozorujeme, že se tento trend postupně začíná měnit. Češi začínají podporovat charitativní aktivity spíše dlouhodobě, anebo se o tuto podporu aktivně zajímají,“ vysvětlila pro Ihned.cz Klára Šplíchalová z platformy Fórum dárců, která se dárcovstvím v České republice zabývá.
V Česku se do obliby dostává také dlouhodobá a pravidelná podpora skrz neziskové organizace či nové možnosti, jako je crowdsourcing nebo peer to peer, kdy veřejnost posílá peníze jednotlivým projektům. Zvyšuje se také zájem Čechů přispívat na vybrané projekty on-line. Podle údajů Fóra dárců v minulém roce čeští obyvatelé nejvíce darovali peníze na péči o děti a mládež, na sociální a zdravotní oblast a velmi podporovali zdravotně handicapované občany.
Zdroj: Ihned.cz
Digitální odpadové tržiště pomohlo prodat střešní krytinu, celý most nebo 50 tun pomerančových slupek. Pokud tento projekt ještě neznáte, přečtěte si o něm rozhovor přímo se zakladatelem.
Znáte takové ty knihy, které můžete otevřít na náhodné stránce a cokoliv si z nich v ten moment…