Protože den bude takový, jaký si ho uděláte.

Po lockdownu hurá za volant. Zájem Čechů o sdílená auta roste rychleji než dřív

Ilustrační foto: Depositphotos

Sdílení aut získává na oblibě. První český carsharing eviduje po jarním lockdownu až o dvě třetiny rychlejší nárůst zájmu. Letos na jaře už lidé ve sdílených vozech ujeli přes 172 tisíc kilometrů. Ještě větší zájem pak provozovatelé očekávají v letní sezoně. Tento způsob dopravy je přitom populární zejména ve velkých městech.

Sdílení auta je ideální variantou pro lidi, kteří vozem nepotřebují cestovat moc často, jeho koupě se jim nevyplatí nebo zkrátka auto vlastnit nechtějí. Možnost sdílení oceňují také firmy, které čas od času potřebují využít vůz navíc. Nezanedbatelný je také ekologický efekt. Ze společného výzkumu Univerzity Jana Evangelisty Purkyně a Dopravní fakulty ČVUT vyplynulo, že jedno sdílené auto nahradí 15 až 17 soukromých vozů. Carsharing Autonapůl navíc své uživatele motivuje, aby kombinovali cestování autem a veřejnou dopravou – zákazníkům Českých drah nabízí slevy.

Největší zájem o sdílení vozů projevují lidé z velkých měst. V Praze a Brně mají k dispozici přes šedesát automobilů. Fanoušci sdílené ekonomiky si ale přijdou na své i v Plzni, Liberci a dalších krajských městech. Ve všech lokalitách se nyní provozovatelé intenzivně připravují na letní vytížení. „Hlavní sezóna nás teprve čeká a podle dosavadních rezervací na červenec a srpen odhadujeme, že prázdniny budou také silnější než v předpandemických časech. Na zvýšenou poptávku reagujeme také posílením flotily,“ říká ředitel družstva Autonapůl Michal Šimoník.

Související články

Zaručeně zlepší den

Nejlepším řešením bezdomovectví je prevence, ne hroty na lavičkách, říká spoluzakladatelka Architektů bez hranic

Pakt proti dezinformacím generovaným AI má omezit narušování demokratických voleb

Kniha o Harry Potterovi má hodnotu 11 tisíc liber

Živá hudba vyvolává mnohem silnější emoce než ta streamovaná

Inspirativní rozhovor

České myšlení se mění, lidé řeší udržitelnost – a to je dobře, říká Cyril Klepek z digitálního odpadového tržitě Cyrkl

České myšlení se mění, lidé řeší udržitelnost – a to je dobře, říká Cyril Klepek z digitálního odpadového tržitě Cyrkl

Digitální odpadové tržiště pomohlo prodat střešní krytinu, celý most nebo 50 tun pomerančových slupek. Pokud tento projekt ještě neznáte, přečtěte si o něm rozhovor přímo se zakladatelem.

Pozitivní kniha

Inspirace z knihovny: Jak změnit způsob myšlení? Pět základních životních otázek, které byste si měli položit

Inspirace z knihovny: Jak změnit způsob myšlení? Pět základních životních otázek, které byste si měli položit

Umění se správně ptát může do značné míry ovlivnit a proměnit naše životy. Špatné odpovědi totiž…