Vysoká tráva, chybějící koše, černé skládky nebo zničené lavičky. To jsou některé z nedostatků, na které prostřednictvím aplikace čistáOVA upozornili od května zdejší občané. Většina problémů už byla vyřešena.
„Velkou výhodou této aplikace je, že se ohlášené podněty neprodleně dostanou k odpovědným řešitelům a díky tomu dojde k nápravě závady či nedostatku efektivněji a rychleji,“ vyzdvihla náměstkyně primátora Kateřina Šebestová. Za tři měsíce fungování aplikace bylo nahlášeno 358 podnětů, z nichž město vyřešilo 269, na ostatních se ještě pracuje.
Webová aplikace se zaměřuje na nedostatky ve veřejném prostoru. Uživatelé na nefunkční lampu či poškozený chodník upozorní jednoduše volbou patřičné kategorie a popsáním problému a lokality. Hlášení je následně zkontrolováno a zasláno příslušnému úřadu. Vývoj řešení pak může uživatel průběžně sledovat.
Digitální odpadové tržiště pomohlo prodat střešní krytinu, celý most nebo 50 tun pomerančových slupek. Pokud tento projekt ještě neznáte, přečtěte si o něm rozhovor přímo se zakladatelem.
Inspirace z knihovny: Novinářky vykreslují ne vždy růžovou realitu médií, dodají ale sílu
Vídáme je každý den v televizi, čteme jejich články nebo hltáme zpravodajství z válečné fronty.…