Protože den bude takový, jaký si ho uděláte.

Ostrava vyhlásila dotační program fajnOVY prostor. Ke zkrášlení okolí vyčlenila 5 milionů korun

Zdroj fotografie: moap.ostrava.cz

Vedení města Ostrava opět schválilo program na revitalizaci veřejného prostoru. Projekt s názvem fajnOVY prostor má za cíl zkrášlit náměstí, parky i ulice města podle nápadů veřejnosti. Letošní ročník programu je v pořadí čtvrtý, pokaždé do něj město investuje 5 milionů korun.

Projektové záměry mohou Ostravané podávat od 13. května do 15. srpna, v lednu příštího roku proběhne rozhodnutí o poskytnutí dotací a od února do listopadu 2020 se mohou projekty realizovat. Do jednotlivých projektů se vždy musí zapojit více lidí. „V rámci této výzvy není možné realizovat úplně cokoliv podle fantazie jednotlivce. Na podobě zkrášlení či zvýšení využitelnosti daného místa je nutná shoda větší skupiny obyvatel, kteří prostor aktivně využívají či využívat chtějí,“ řekla Kateřina Šebestová, náměstkyně primátora.

Projektový záměr posoudí hodnotící komise složená z odborníků, kteří se zaměří na estetickou i užitkovou hodnotu záměru, udržitelnost a cenový poměr. Letos proběhne realizace 10 projektů schválených loni. Program fajnOVY prostor tak změní pasáž u Denisovy ulice, umožní projekt dobrovolných hasičů z Krásného Pole či vybuduje naučnou trasu na Slezskoostravském hřbitově.

Související články

Zaručeně zlepší den

Čeští vědci hlásí objev v boji proti rakovině. Nové léky jsou až stokrát účinnější

Praha znovu ovládla anketu o nejlepší místo pro život. Zjistěte, jak se umístil váš kraj

Průlom v boji proti koronaviru. Nový test přináší přesné výsledky už za 90 minut

Brněnští vědci vyvinuli nový tlumič pro vlaky. Zvýší jejich rychlost a ochrání koleje

Inspirativní rozhovor

Subjektivní prožitek je to jediné, co máme. Vytěžme z něj to nejlepší, nabádá duo Brain We Are

Subjektivní prožitek je to jediné, co máme. Vytěžme z něj to nejlepší, nabádá duo Brain We Are

Přečtěte si rozhovor se studenty neurověd - Kryštofem a Vojtou, kteří tvoří podcast Brain We Are.