Mediální gramotnost je v dnešní době klíčovou schopností, která však bývá ve školství opomíjena. S výukou mediální výchovy proto pomůže pedagogům nový projekt Člověka v tísni a Bakala Foundation.
„Pandemie nám ukázala obrovskou sílu dezinformací, jejich masivní vliv na roztříštěnost názorů, a potažmo na rozdělování společnosti. Na faktech založený konsenzus a transparentnost jsou přitom základem zdravého fungování demokratických systémů,“ uvedl zakladatel nadace Bakala Foundation Zdeněk Bakala.
Podle průzkumu EU Kids Online 2020 tráví děti ve věku 12 až 14 let na internetu zhruba 3 hodiny denně. Jen zlomek z nich přitom ví, jak si ověřit pravdivost a důvěryhodnost zde získaných informací. Právě těmto schopnostem by žáky měly naučit speciální audiovizuální materiály, které je provedou procesem rozpoznání fake-news, podpoří u nich rozvoj kritického myšlení a schopnost diskutovat o svých postojích s vrstevníky. Kromě vzdělávacích materiálů projekt nabízí také tematické semináře pro pedagogy a e-learningové materiály pro domácí výuku.
Zdroj: JSNS
Amputací nohy život nekončí, říká plavkyně Věra Závorková
Ve 13 letech jí lékaři diagnostikovali nádor v koleni, následná léčba včetně chemoterapie ovšem nepomohla, a tak musela podstoupit amputaci. I přes to se Věrka nevzdává a vyhrává jednu medaili za druhou. Jejím snem je paralympiáda.
Inspirace z knihovny: Jak skutečně prožít život? Podnětná kniha pomůže změnit stereotyp
Den za dnem žijeme své životy, jak jsme zvyklí. Bohužel někdy musí přijít rána osudu, aby nás…