Mediální gramotnost je v dnešní době klíčovou schopností, která však bývá ve školství opomíjena. S výukou mediální výchovy proto pomůže pedagogům nový projekt Člověka v tísni a Bakala Foundation.
„Pandemie nám ukázala obrovskou sílu dezinformací, jejich masivní vliv na roztříštěnost názorů, a potažmo na rozdělování společnosti. Na faktech založený konsenzus a transparentnost jsou přitom základem zdravého fungování demokratických systémů,“ uvedl zakladatel nadace Bakala Foundation Zdeněk Bakala.
Podle průzkumu EU Kids Online 2020 tráví děti ve věku 12 až 14 let na internetu zhruba 3 hodiny denně. Jen zlomek z nich přitom ví, jak si ověřit pravdivost a důvěryhodnost zde získaných informací. Právě těmto schopnostem by žáky měly naučit speciální audiovizuální materiály, které je provedou procesem rozpoznání fake-news, podpoří u nich rozvoj kritického myšlení a schopnost diskutovat o svých postojích s vrstevníky. Kromě vzdělávacích materiálů projekt nabízí také tematické semináře pro pedagogy a e-learningové materiály pro domácí výuku.
Zdroj: JSNS
Digitální odpadové tržiště pomohlo prodat střešní krytinu, celý most nebo 50 tun pomerančových slupek. Pokud tento projekt ještě neznáte, přečtěte si o něm rozhovor přímo se zakladatelem.
Inspirace z knihovny: Jak na zdravá střeva? Kniha, která poradí a zároveň inspiruje recepty
Termín mikrobiom je čím dál častěji skloňovaný lékaři, vědci a lidmi, kteří se věnují alternativní…