České skleněné vánoční ozdoby jsou žádanou komoditou u nás i v zahraničí. Nárůst poptávky zaznamenávají výrobci ručně foukaných a malovaných ozdob, jako je firma Irisa nebo Koulier.
Ozdoby Češi začali vyvážet do zahraničí již ve 30. letech minulého století. Mezi přední zájemce o naše sklářství patří dlouhodobě například Německo, Švýcarsko, Rakousko či USA. Skleněné ozdoby tvoří 40 % exportu vánočních výrobků. Jen za posledních pět let jsme za hranice vyvezli ozdoby v hodnotě 645 milionů korun. Zahraniční turisté si výrobky často odvážejí jako vánoční dárky. Úspěch tradičních ozdob z Česka tkví hlavně v jejich vysoké kvalitě, originalitě provedení a širokém sortimentu.
„To ukazuje, že tyto výrobky významně reprezentují naši zemi v zahraničí, českou zručnost a řemeslo. Děkuji českým výrobcům, že se rozhodli nesnížit laťku a že ho i dnes dělají na špičkové úrovni,“ uvedl prezident Hospodářské komory Vladimír Dlouhý. Nejen v zahraničí je ale o české ozdoby velký zájem. Poslední roky ukázaly, že Češi se čím dál více vracejí k tradicím a upřednostňují lokální skleněné ozdoby před plastovými výrobky z Číny.
Zdroj: Muniga
Digitální odpadové tržiště pomohlo prodat střešní krytinu, celý most nebo 50 tun pomerančových slupek. Pokud tento projekt ještě neznáte, přečtěte si o něm rozhovor přímo se zakladatelem.
Inspirace z knihovny: Cesta do života v přítomnosti. Zasvěcení do meditace je ideálním průvodcem
Chtěli byste začít s meditací, případně ji prohloubit a dát jí jiný rozměr? Kniha Alphonse a Rachel…