Moderní ChatBot usnadní lidem v Plzni komunikaci s úřady

Zdroj fotografie: smartcity.plzen.eu

Zjistit rychle úřední hodiny, objednat si návštěvu online nebo se informovat o čekací době. Nejen tohle, ale i mnoho dalších užitečných informací nové zjistí Plzeňané pomocí chatovacího robota magistrátu města. Na webu, facebookové stránce města i v aplikaci Messenger bude moci každý položit svůj dotaz robotovi, který dokáže na nejčastěji pokládané otázky automaticky odpovědět. ChatBot by se měl na stránkách objevit ještě během srpna.

Na webových stránkách města na uživatele vyskočí okno chatu v pravém dolním rohu, na Facebooku pak bude možné ChatBota najít pod názvem „Chatbot-Města-Plzeň“. „S použitím této automatizované konverzace nemusí občan procházet webové stránky. Důležité informace, pro které přichází, má v tu chvíli před sebou okamžitě, v řádech vteřin,“ řekl Tomáš Benedit, vedoucí Úseku rozvoje Správy informačních technologií města Plzně.

První verze programu pomůže hned v několika oblastech – osobní doklady, evidence občanů, živnostenský úřad, registr řidičů, registr vozidel a registrační značky. „Pro tuto základní verzi jsme vybírali oblasti, o kterých víme, že jsou vůbec nejfrekventovanější. Jen agendu magistrátního odboru registru vozidel a řidičů měsíčně vyhledá v průměru 45 tisíc lidí, v rámci občanských průkazů je to kolem 27 tisíc lidí,“ doplnil Vlastimil Gola, radní pro oblast Smart Cities a podporu podnikání. Právě ChatBot je jedním z chytrých řešení, která v rámci Smart City ve městě vznikají. Dále jde například o defibrilátory v ulicích nebo možnost platit v MHD bezkontaktní kartou.

Autor článku

Profilový obrázek