Zabránit plýtvání jídlem a namísto dat spotřeby se řídit vlastními smysly. O to se snaží britská organizace Too Good To Go, která dlouhodobě bojuje proti plýtvání potravinami. Nově vyvinula speciální nálepky Smell-by, které pomocí specifického odéru poradí, jak jsou zkažené potraviny cítit.
Jen v Británii se ročně vyhodí 330 tisíc tun jídla, přičemž třetina Britů se při vyhazování řídí výhradně uvedenými daty spotřeby. Britská organizace se díky novým nálepkám snaží ukázat, že lidé by se měli řídit především vlastními smysly a nevyhazovat jídlo jen proto, že už není tak čerstvé, jako při jeho koupi.
Nálepky zatím autoři vyrobili pro čtyři oblíbené a zároveň často vyhazované potraviny, a sice vajíčka, ovesné vločky, pivo a pomerančový džus. Po seškrábnutí se ze samolepky začne uvolňovat odér typický pro zkaženou potravinu. „Data trvanlivosti jsou ukazateli kvality, nikoli bezpečnosti. Jsou tu pouze od toho, aby vám řekli, že váš chléb bude měkký a salát křupavý,“ uvedli výrobci nálepek na svých stránkách.
Digitální odpadové tržiště pomohlo prodat střešní krytinu, celý most nebo 50 tun pomerančových slupek. Pokud tento projekt ještě neznáte, přečtěte si o něm rozhovor přímo se zakladatelem.
Inspirace z knihovny: Jóga pro holky ze Západu je barevným průvodcem na cestě k ženskému zdraví
Jak se mít ráda? Jak o sebe prostřednictvím jógy pečovat? A jak sladit svou praxi s ženským cyklem?…