Četba podle nové skotské studie zvyšuje duševní pohodu a zlepšuje psychické zdraví dětí. Během pandemie covidu-19 se navíc děti vrátily k četbě pro radost a kromě více času stráveného nad knihou také sahaly po náročnější literatuře než dosud.
Výzkumníci z organizací Renaissance Learning a National Literacy Trust zjistili, že v roce 2020 četly skotské děti dvakrát více než v předchozích letech. „Více volného času podnítilo děti k četbě náročnější literatury. Školy by měly žákům poskytnout více času na četbu pro radost. Měli bychom také podpořit veřejné knihovny a knihovny ve školách, kde si děti mohou zadarmo knihy vypůjčit,“ uvedl Keith Topping z Univerzity v Dundee.
Častější četba pak u dětí přispěla nejen k vyšší literární gramotnosti, ale i k lepší náladě. Tři z pěti dětí uvedly, že jim čtení během pandemie pomáhalo cítit se lépe, když si připadaly izolovány od přátel či rodiny. Četba vedoucí k lepším vyjadřovacím schopnostem se tak zároveň ukázala jako efektivní nástroj ke zlepšení duševního zdraví.
Podpořte Pozitivní zprávy pomocí Givt
GIVT promění vaše každodenní nákupy na internetu v dobrý skutek. Stačí využít Pomocníka nebo před…




Co inspiruje spisovatele k další tvorbě? Miroslav Hlaučo, autor úspěšného románu Letnice, nachází podněty ve všem, co čte, vidí, slyší i prožívá. V rozhovoru prozrazuje, proč nepíše podle pevné osnovy, jak ho překvapil mezinárodní zájem o jeho knihu a proč si na další dílo dává čas.
Život se s námi dost často nemazlí a klade nám do cesty nejrůznější zkoušky. Je jen na nás, jak je…